mammasgo`jente Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Har 4 dager igjen til termin, og har nå max uflaks. Har fått influensa med vondt i halsen, kraftig hoste og feber. Er såååå fortvilet, for hvordan skal dette gå da? Klarer jo ikke noe fødsel i denne tilstanden... Er så vondt å hoste med en stor baby i magen... Huff, dette var absolutt ikke planlagt... Trenger noen trøstende ord! Har vært frisk hele svangerskapet selv om mange rundt meg har hatt kraftig influensa. Men nå når det bare er 4 dager igjen blir jeg syk... Er det skadelig på noen måte at jeg har blitt syk nå? Tåler den lille dette? Noen som har vært syke under fødselen? Er det noen spesielle forholdsregler jeg bør ta? Bør jeg ringe føden å snakke med de kanskje?
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Stakkars!!! Har ikke mye å si til trøst, men jeg føler virkelig med deg! Kan ikke noen svare deg???? Har hatt mye forkjølelse og influensa selv i det siste, synes det er travelt nok enda jeg ikke skal føde på en god stund. Tror nok den lille tåler dette, det er vel verst for deg... Plei deg selv og snakk med jordmor på mandag. Forstår godt at du føler du ikke orker noe fødsel nå... Personlig tror jeg at vi har mye krefter på lur selv om vi føler oss helt i kjelleren fysisk og psykisk, så du skal se at dette går bra (men jeg er jo bare en naiv førstegangs...) LYKKE TIL!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Etter hva jeg har forstått så er det ikke farlig med forkjølelse, men du skal være litt obs på feber! Jeg ville ringt føden hvis jeg var deg, bare for å høre!
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Æsj da! Føler veldig med deg! Det viktigste du kan gjøre nå er å slappe helt av, d er den beste medisin som regel. Drikk varm te med honning, det lindrer! og masse vann. Men jeg er av den oppfatningen at kroppen sender deg ikke i fødsel om den ikke er i stand eller klar for å takle det! Slik som f.ex under sykdom. Jeg har såpass trua på at kroppen ordner opp i forkjølelsen først! Men kan jo selvfølgelig ikke garantere deg noe! _Også enig med minnaminna at vi har nok noen uante krefter på lur ja God god bedring, og lykke til!
Ninni36 Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Uff, stakkars deg. Det er viktig at du nå holder feberen nede med paracet, og ellers tar det med ro og lar kroppen jobbe med å bli frisk. Hoster du veldig mye (det er ikke farlig for babyn, men ubehagelig for deg), kan du jo høre med føden om det er noen form for hostesaft de anbefaler. De sterkeste på resept inneholder jo Morfinpreparat, så det er sikkert ikke tilrådelig. Mulig du kan bruke de som ikke er på resept. Ellers, masse drikke og noen som pleier og duller med deg. Når fødselen er i gang, får en uansett kjempekrefter, så det går nok bra skal du se ) God bedring!!
lavero Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 oioi,dette hørtes ikke bra ut..uff! håper du kommer deg fort til hektene..men du trenger ikkke bekymre deg for babyen....den har det bra der inne.Bare drikk mye! vann og app.juie er veldig bra,og alt du klarer å spise er et +! Jeg lå selv strekk ut nettopp,helt pyton,men kom meg heldigvis å har nå 3 uker igjen til termin jeg da..max uflaks du da....go bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå