Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #1 Skrevet 24. mars 2007 Så klart litt forbehold om alder på barnet, men når det begynner å bli rundt 3 mnd så skjønner jeg ikke hvorfor dere tviholder på babyene. Hva er problemet med at bestemødre,-fedre, tanter og onkler vil holde når de eller dere er på besøk. Dere holder og koser hverdag- og de vil jo bare bli kjent med den lille- er ikke det hyggelig da? Alle er forskjellige, men jeg ser ikke problemet. Her får alle kjente skifte bleie, bære, prøve å legge, mate-ikke amme da, gå tur ol. Jeg er bare glad for å få en liten pause, og barna blir kjent med nærmeste familie. Jo mer barnet er vandt til sin nærmeste familie, jo lettere har barna for å aksepter at de blir passet av andre- når den tiden kommer.
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Sånn er det her og Bare hyggelig at familien er veldig engasjert .. hadde blitt veldig lei meg hvis ingen hadde brydd seg jeg .. men alle er jo forskjellig
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 enig. Får inntrykk av at mange her inne er veldig sære på akkurat dette. Skjønner ikke problemet da dette er godt for barnet. Man må ta det gradvis så klart, og lytte til barnet. Man ser jo fort om barnet trives eller ei. Jeg vil si å bli kjent med andre gode voksne i familien bare beriker barnets liv.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Helt enig med deg Jeg nesten parkerer ungen på hos de nærmeste når de er på besøk. Jeg syes det er viktig at hun blir vant til å bli stelt med av andre og jeg ønsker en liten babypause velkommen. . Jeg synes også at det er viktig at både barnet og ikke minst våre nærmeste knytter bånd tidlig - jeg tror det er viktig for senere relasjon. Hvor gøy er det for familien å være på besøk dersom det er "Bare se ikke ta på"? Jeg vil heller ikke at barnet skal bli aaaalt for avhengig av kun meg for da kan det hende at jeg opplever å få hysterisk telefon, midt under f.eks en kino, fra min bror som sitter barnevakt.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Så enig med deg :-) Sån er det her, de som vil........værsegod :-)
Harald Ripultfør Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 helt enig med deg!! Problemet her er at sambo ikke vil ha barnevakt eller noe.. Jeg har behov for å kanskje dra ut å spise med sambo eller finne på noe bare vi to.. Har vært utr et par ganger når sambo har hatt hun.. Men vil ha litt alene tid med han også..
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 24. mars 2007 #8 Skrevet 24. mars 2007 Sånn er de her og!!! He-he, når mamma eller noen andre er her så parkerer jeg snuppa hos de og passer på å få gjort litt i huset jeg da... Julie sover veldig lite (tror jeg...) på dagen, bare 2 x halvtime fra 11-23 hvis ikke vi er ute å triller, så umulig å få gjort noe særlig husarbeid da. GOD HELG TIL ALLE!
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 24. mars 2007 #9 Skrevet 24. mars 2007 Enig med HI =) Synes det er greit med babypause selv av og til jeg, så alle som vil får lov!
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #10 Skrevet 24. mars 2007 Er veldig enig med deg der! Besteforeldre og andre synes det er veldig kos å få hjelpe til med det meste og passe hvis de har lyst til det. Jeg må også ærlig innrømme at det er litt godt når f.eks min mor passer, da får sambo og jeg litt tid for oss selv og vi kan gjøre det vi har lyst til. Synes også det er fint at jentene blir vant til å sove andre steder. Største jenta synes det er veldig stas med alle besteforeldrene og andre i familien. Viktig at de blir kjent med de vi omgås med. Men, folk er jo forskjellige og det er ikke alle som har dette behovet. Som HI sier, så er vi forskjellige.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #11 Skrevet 24. mars 2007 Jeg syns også det er koselig at andre viser interesse for babyen og er bare glad til at han blir kjent med sine nærmeste. Likevel er jeg litt hønemor på det området at jeg vil vente en stund før han skal overnatte borte (han er snart 2 mnd), og lar ikke andre enn pappan passe ham mer enn noen timer av gangen. Andre er kanskje enda mer hønemor, og det må de vel få lov til å være....selv om det kanskje er litt sært
hårsår Skrevet 24. mars 2007 #12 Skrevet 24. mars 2007 Enig! Jeg ønsker at tulla skal bli mest mulig trygg blant folk og da synes jeg det er fint at hun kan sitte hos bestemødre, tanter og onkler. Synes også det er fint med litt avlastning i blant med bleieskift, få opp rap..
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #13 Skrevet 24. mars 2007 Jeg er enig her, men ser selv faktisk at jeg er blitt særere på det ettersom vesla er blitt større. Når hun var helt liten var jeg flink til å ha henne et partimer hos tanta hennes innimellom, og hun sov borte et par ganger. Men nå er jeg blitt veldig selektiv på hvem som får passe henne uten at jeg er tilstede. Rett og slett fordi jeg ikke liker mas. Svigersøstrene mine maser for mye og siden jeg ikke har nor godt forhold til dem velger jeg andre barnevakter, men det er jammen ikke enkelt! Men når jeg er tilstede er det fritt frem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå