Gå til innhold

Hva gir dere barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en datter på 10 måneder og jeg lurer på hvor mye hun egentlig skal spise. Hun får grøt en gang for dagen og to posjoner med middag siden hun omtrent ikke vil ha grøt og heller ikke skive. Maten må være most, er det klumper får jeg det i retur. Er det andre som har det slik? Hun får også most frukt et par ganger for dagen, Ellers drikker hun MME 4 ganger for dagen og drikker mellom 1,5 og 2 dl pr gang. Noen som har tips om hvordan hun kan lære se å tygge brødskiver. Hun vil heller ikke drikke vann. Noen tips...anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe,kjenner meg litt igjen,gutten vår på 9.5mnd vil ikke ha brødskive...har helt panikk for klumper så alt middagsmat må være moset.Han ville ikke tidligere ha vann,men for en uke sia tok vi vann i et vanlig kjøkkenglass og gav han...vi holdt altså..og da drikker han vann,han syntes det er sååå stas å drikke av glass at han drikker hva som helst:) verdt et forsøk? brødbiter har vi dynket i syltetøy og noen ganger går det bra,andre ikke.Tremger noe tips sjøl der gitt.

Skrevet

Martin spiser kun skive da og ikke grøt men;

Våkner kl 6 og spiser mme på senga (ca 80 ml)

kl 7: 1 skive + frukt/yoghurt

kl 8.30; 100 ml mme

kl 11: 1-2 skiver

kl 13: 150 ml mme

kl 15.30: middag + frukt

kl 17.30: skivve

kl 19.30: 150 ml mme

Spiser ikke om natta lenger men drikker vann.

Har du prøvd å bløte skiva opp i mme og gi henne den? Eventuelt prøve å la henne holde den i hånda selv og spise om kanskje det er bedre for henne?

Det med vann er bare noe de må lære seg å like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...