Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Vi får snart nr 2 og bør vel egentlig flytte over nr 1 til vanlig seng snart. Men lurer litt på hvordan vi skal gjøre det.. Skal vi ta en myk start og prøve oss forsiktig fram og evt flytte han om det ikke går bra. Eller skal vi flytte ut grindsenga og "tvinge" han til å ligge i den nye senga uansett hva han sier? Evt andre tips til hvordan gjør dette?
Vertigo Skrevet 24. mars 2007 #2 Skrevet 24. mars 2007 Jeg hadde i alle fall ikke tvunget. Det er jo et mål at han skal like seg i den nye senga, og tvang skaper jo ikke akkurat gode følelser... Hvis det er plass til begge sengene hadde jeg satt opp den nye ved siden av den gamle, slik at han selv kunne velge når han ville flytte over. Evt snakke om at han skal få stor seng og gjøre det kjekt. Vi har ikke brukt grindseng, så har ikke noen konkret erfaring, men vi har samsovet, og så fikk eldstejenta egen seng på eget rom når hun var drøyt to år. Det var da et helt nytt rom fordi vi innredet på loftet. Så da var hun selv med på prosessen, og vi snakket mye om det. Så den dagen senga kom opp, var det for hennes del ikke snakk om å legge seg i storsenga lenger. Hun ble helt fornærmet når jeg foreslo det for henne... Hun hadde jo egen seng! Så nå kommer hun heller tuslende utpå natten når/hvis hun øsnker. Lykke til med prosessen!
to tette og ei badehette:o) Skrevet 24. mars 2007 #3 Skrevet 24. mars 2007 Hei. Jeg er her egentlig på besøk, for gutten min blir ikke 2 år før på onsdag:o). Vi kjøpte vanlig seng til han i oktober. Vi også lurte sånn på hvordan vi skulle gjøre overgangen myk for han, og vi fant ut at vi måtte sette den opp (flatpakke fra Ikea) på morgenen vi, sånn at han hadde hele dagen på å utforske senga si til han skulle ligge i den til kvelden. Dette hadde vi kjempegod erfaring med vi ivertfall. Hører med til "visa" at vi kjøpte en slik vokseseng fra ikea, og de er iikke spesielt høye, enkelt for gutten å komme seg oppi og utav den. Lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå