Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om rosene vil bli lyseblå hvis man setter de i vann med blå vannmaling i? Noen anelse om hvor lenge de må stå i det farga vannet isåfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller kanskje blå konditorfarge?

Skrevet

kondittorfarge funker, det vet jeg, men hvor lang tid det tar aner jeg ikke.. over natten kanskje

Skrevet

funker og funker, de blir hvite med blå prikker og helt blå helt på tuppen av bladet.. prøvde det selv for noen mnd siden.. sto i konditorfarge i 2 dager..

men har hørt at blekk skal funke bra.., kanskje duppe selve bladet i blekk?

Skrevet

Husker at vi gjorde dette på barneskolen (altså noen år siden..). Vi satt en hvit rose i et glass med vann og farget kreppapir (du får kjøpt det på bokhandel/ hobbybutikk) over natten. Du bare tar noen strimler papir og legger i vannet, du ser da at vannet får farge først. Neste dag hadde de fått en fin farge, men det var sterkest farge ytterst på blomsten.

Lykke til :)

Skrevet

Til lillegutts dåp farget jeg hvite roser blå. Da satte jeg rosene i vann med masse konditorfarge, og lot dem stå i vannet et par dager før dåpen. De ble skikkelig fine! =)

Skrevet

ok, takk for flere tips :)

Jeg syns roser blir så fort "daffe".. så jeg hadde eg. tenkt å kjøpe rosene dagen før. Men får kjøpe to dager før i stedet da, eller kanskje tre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...