rødhette* Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Noen som vet om rosene vil bli lyseblå hvis man setter de i vann med blå vannmaling i? Noen anelse om hvor lenge de må stå i det farga vannet isåfall?
ChaChi Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 kondittorfarge funker, det vet jeg, men hvor lang tid det tar aner jeg ikke.. over natten kanskje
akt80 & Sara Emilie Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 funker og funker, de blir hvite med blå prikker og helt blå helt på tuppen av bladet.. prøvde det selv for noen mnd siden.. sto i konditorfarge i 2 dager.. men har hørt at blekk skal funke bra.., kanskje duppe selve bladet i blekk?
Tuppa :) Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Husker at vi gjorde dette på barneskolen (altså noen år siden..). Vi satt en hvit rose i et glass med vann og farget kreppapir (du får kjøpt det på bokhandel/ hobbybutikk) over natten. Du bare tar noen strimler papir og legger i vannet, du ser da at vannet får farge først. Neste dag hadde de fått en fin farge, men det var sterkest farge ytterst på blomsten. Lykke til
Bussi Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Til lillegutts dåp farget jeg hvite roser blå. Da satte jeg rosene i vann med masse konditorfarge, og lot dem stå i vannet et par dager før dåpen. De ble skikkelig fine! =)
rødhette* Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2007 ok, takk for flere tips Jeg syns roser blir så fort "daffe".. så jeg hadde eg. tenkt å kjøpe rosene dagen før. Men får kjøpe to dager før i stedet da, eller kanskje tre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå