Gå til innhold

Hvor mye påvirker det mor spiser morsmelken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer min 2. mnd gamle baby, men i det siste har jeg vært veldig lite flink til å spise sunt og variert.. Det har desverre blitt mye junkfood, sjokolade o.l. Lurer da på hvor uheldig dette er for babyen? At mor f.eks. spiser mye sukker.. Får han i seg de vitaminene osv han trenger selv om jeg spiser slik jeg gjør?? Er det veldig viktig at mor har et bra kosthold når hun ammer..?

Håper noen vet..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig å spise sunt, men man kan jo kose seg innimellom selvfølgelig, men jeg ville ikke spist junk over lengre perioder. Finnes masse sunt som er godt også(og som ikke tar så lang tid å lage heller).

Det du spiser kommer over i melka. Så spiser man bare usunt, så vil ikke babyen få i seg de næringsstoffene det trenger.

Skrevet

Ville si det samme selv... På den annen side; spiser man mye sukker, har ikke det noe å si på melken.. Tror jeg.. Syns huske å ha hørt det. Man får ikke "fløte" i puppene av å spise mye sjokolade f eks :)

Skrevet

Melken inneholder de næringsstoffene barnet trenger, bortsett fra d vit, uavhengig av mors kosthold.

Spiser mor usunt går det først og fremst ut over henne, amming krever mye energi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...