Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilstoppede melkeganger..noen som har gode råd? er også veldig sår og det stikker og svir...er det virkelig nødvendig å amme evnt pumpe seg hver 2 time for å få tømt seg? kommer ikke til å få tid til annet jeg da...:) jenta mi er 2 uker gammel...trenger noen oppmuntrende ord jeg..

takknemlig for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en varm dusj og mens du dusjer masserer du puppen. Dette hjalp meg da jeg hadde tette melkeganger. Du kan også massere mens barnet dier. Ikke massèr uten at melken renner. Legg barnet til puppen ofte.

Skrevet

virket hos meg og det:-)Du kan se på ammehjelpen.no om det står noen tips der og:-)Brukte den siden mye når jeg sleit med ammingen!

Skrevet

takk for råd..hva mener du med ofte da? oftere enn hver 3 time?

Tulla mi dier ca hver 3 til 4 time uansett om det er natt el dag..jeg tror årsaken er at jeg har gått med en trang bh og topp i dag...

Skrevet

Hei! Dette har jeg (også) opplevd. Da min baby var en-to uker gammel hadde jeg samme problem. Det er veldig viktig at du får tømt deg, ellers kan det ende med brystbetennelse-og det vil vi ikke ha!! Vet hvordan det føles, at man ikke får tid til annet enn å tømme puppene.. Jeg fikk beskjed om å tømme puppene så ofte, men det var da jeg fikk bryst betennelse, ikke før.. Så jeg TROR kanskje ikke du trenger å stresse med at du skal tømmes så ofte- jo mer du tømmer brystet, jo mer melk produserer dessuten kroppen.. Jeg tror du kan se det litt an hvordan brystene dine blir hvis du tømmer deg ca hver 3. time? Du vil merke når melkegangene ik er tette lenger. Da jeg fikk brystbet. og skulle tømme meg hver 2.time, og det tok ca 1 time nesten å tømme begge puppene, blei jeg så stressa at jeg fikk redusert melkeprod...

PS! Det kan hjelpe med forsiktig brystmassasje i dusjen, men start utdrivningsrefleksen først slik at melka renner ut! Lykke til :)

Skrevet

Jeg fikk det samme, og her skal han ha mat hver 3.time. Så jeg la han til den som var vondest først, og matvrak som han er, så fikset han det for meg. Varm dusj, og å massere dem med litt baby-olje samtidig, hjelper også godt :o) Da renner det som bare det.

Skrevet

Har du en varmeflaske? Fyll på kokvarmt vann og varm opp der det gjør vondt. Massér, massér og massér... Sitt sånn så lenge du orker.

Eneste som fungerte på meg.

Og du; søk på melkeganger i forumet så kommer det opp mange gode råd og tips.

Skrevet

noen her som ligger uten bh om natta? hørte at noen anbefalte det..men blir ikke det fryktelig vått da? mine pupper blir ihvertfall våte etter 3 timer...

Skrevet

Jeg gjør(jeg har anbefalt det her før og). Lekker ingenting, for evt litt utpå morningen hvis puppene ik er blitt tømt siden kvelden. Da tar jeg bare på innlegg og BH/topp. Men hvis man lekker mye blir det jo verre... D duger ikke med håndkle i senga heller? Hjelper hvertfall på såre brystvorter, om man har det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...