mumbo Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Jeg vet man skal begynne tilvenningen forsiktig, for å sjekke at de ikke får vondt i magen av grøten. Men hva gjør man hvis de får vondt i magen? Kan det være tilvenningsproblemer, eller betyr det at de ikke tåler den grøten? Kan det hende de tåler grøten senere, hvis man venter noen uker? Jeg lurer veldig på dette og håper noen har tid til å svare. Mistenker det kan være melkepulveret i grøten han ikke tåler, dvs at han er allergisk mot melk, men håper jo det kan være noe annet.
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 hvordan grøt bruker du da? Mie fikk kjempe vondt i magen første gang vi prøvde grøt, eller den først euken... da fikk hun småfolk med mais og havre. vi droppet alt nesten to uker og startet opp igjen på tirsdag med maisgrøt, putter en god del malt i melken vi blander i grøten i tillegg til i melken til nesten hvert måltid, så det ikke skal stoppe opp, og nå går det veldig bra... kanskje han bare ikke er helt klar for det enda. du kan jo evt prøve å gi litt potet eller noe åsnt i stedet for! men tåler han mme da? for hvis han tåler det så skal vel grøt gå bra også? tror du ikke det? det er hvertfall vår erfaring.. lykke til:)
haater husarbeid Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Min lille skatt ble også urolig i magen av grøten, han drev og styra og prompa masse etter leggetid. Det varte en ukes tid. Han ble også forstoppa av risgrøten og fikk vondt av det, men det ordnet seg med malt i mme. Det er nok bare tilvenningsvondt, det gikk over her også.
mumbo Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. mars 2007 Det var småfolk havre med eple vi begynte med, da han var litt over 5 mnd. Når vi hadde gitt grøt et par dager så startet full diare i to uker, så da var vi tilbake på mm. Senere har vi prøvd maisgrøt kokt på maismel og mm, det tåler han godt. Men så har jeg prøvd igjen to ganger med en teskje vanlig ferdiggrøt, og da har han fått vondt i magen. Småfolk havre den ene gangen, og hipp eple/pære den andre gangen. Har også prøvd hjemmelaget hirsegrøt, den ser han ut til å tåle. Godt å høre at det kan gå seg til! Det kan jo også ha vært tilfeldig at han hadde vondt i magen, det hender han får det utenom grøt også. Tror kanskje likevel jeg skal få han sjekket for melkeallergi, bare for sikkerhets skyld.
mumbo Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2007 Jeg vet ikke om han tåler mme, det har vi aldri prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå