stjerne3 Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Gutten vår på 1 år har reagert kraftig på hjernehinnebetennelse-vaksina hver gang han har fått den. Nå har han fått den for tredje, og siste gang, og er helt utslått. Han har hatt 40 i feber i tre dager, og jeg begynner å bli veldig redd. Er det flere som har opplevd kraftige bivirkninger etter den vaksina? Hilsen en bekymret mamma
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 jeg kan ingen ting om vaksiner egentlig. men husker da vi var på tre mnd kontroll og hun fikk vaksiner da- det var en mandag og da sa helsesøster at det kan være en bivirkning at de får feber, mener hun sa rundt 39, også sa hun at om hun fremdeles hadde det på torsdagen altså dag tre etter vaksinen skulle jeg ta kontakt igjen. så jeg ville kanksje ringt legevaktenjeg da, også hvis du er veldig bekymret. så kanskje de kan svare deg litt ordentlig? for som sagt det er bare det jeg mener jeg ble fortalt....
allergibarn Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 vi fikk også på 3 mnd kontrollen at feber var en vanlig bi virkning - men vi skulle ikke tro at alt var normalt fordi de hadde fått vaksine! Og hun sa faktisk at 40 i feber, ikke var vanlig. Når et barn har hatt feber i 3 dager skal man jo uansett ta kontakt med legen så det ville jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Er det pneumokokk vaksinen prevenar du mener? De små får ingen meningokokk vaksine. Vi har valgt å ikke gi vårt barn den vaksinen. Alt for ny.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Tror mange har hatt problemer med den vaksinen. På hs må en fylle ut skjema for registrering av bivirkninger etter prevenar-vaksine. Her har jeg observert ekstrem trøtthet etter Prevenar-vaksinen.
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Kjære HI, gå inn på siden til Folkehelsa og les om vaksinen,ETTER du har gitt en paracet og lagt en kald klut på panna til lille. Dersom så høy feber er vedvarende skal manalltid konsultere kyndig personale og dersom feberen skulle finne på å øke, gi ungen en kald dusj eller kle av og ta med ut et minutts tid før du drar på legevakten... Er jammen glad vi valgte å ikke ta den vaksinen. Bare fordi deter anbefalt så skal man ikke slutte å være skeptisk, og når jeg hører dette er jeg veldig glad for det. Håper virkelig tassen din blir bra igjen snarest mulig, vondt å være mor når sånt står på...
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 24. mars 2007 #7 Skrevet 24. mars 2007 Mini her reagerte ikke første gangen,men nå på 5 mnd så kasta han opp og skalv.. skikkelig guffent og ekkelt. Fikk nesten ikke kontakt med han.. SÅ han sov oppå meg den natta..dagen etter var han fortsatt guffen og hadde lite matlyst. Spørs om vi tar den neste gang altså.. Det eneste positive er at han har begynt å sove lenge lurer på dagen etterpå da...(Sikkertfordi han var så sliten at det bare ble sånn i 2 dage ,men jaggu sov han lenge i går og-... håper det er en trend og en vane.. he eh ) Men jeg tviler på at vi tar den avksina igjen.. jeg ble skikkelig redd jeg ..:/
stjerne3 Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2007 Takker for svar! Var tydeligvis noe som ikke funka på maskina mi i går kveld (eller noe med Dinbaby?), for jeg fikk ikke lest svarene i går. Dagen i dag har vært bedre, men fortsatt feber fra 39 og over. Bedre form heldigvis, selv om han ikke har matlyst i det hele tatt. Fikk en lege-venn til å kikke på han, og hun mente at siden feberen var på retur var det bare å gi paracet og ha is i magen. Ringte HS forrige gang han fikk vaksina, og var derfor litt redd for å virke helt hysterisk ved å ringe denne gangen også. Den gangen bare trakk de litt på skuldrene av bekymringen min, nemlig... Har en lillesøster som har en massiv hjerneskade som følge av hjernehinnebetennelse i spedbarnsalderen, så jeg var aldri i tvil om at vi skulle ta den vaksina. Men etter våre opplevelser vil jeg nok anbefale alle å tenke litt grundigere gjennom denne vaksina. Sønnen vår har vært så dårlig at vi nok hadde valgt annerledes om vi hadde fått valget igjen. Og ja, jeg mente pneumokokk, ikke menigokokk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå