Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Noen som har vært igjennom oprasjon av innvendig/utvendig hemorider?hvor lenge var det vondt etterpå?Hvor lenge måtte dere være på sykehus?Og hvor lang tid tok det før dere fikk operasjon fra dere fikk henvisning fra legen?
lifa og Eline Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 Min mor ble operert for maaaaaaaaannnnnnnnnnge år siden. Både utvendige og innvendige. Normal ligge tid den gang var 5 dager på sykehuset hun måtte være der i 5 uker da hun holdt på å få blodpropp i beinet.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har ikke "operert" - men jeg var hos legen en gang og han kuttet noen vekk faktisk. Han snittet klumpene (æsj) og tok ut den lille blodklumpen. Ikke noe problem. Blødde ikke stort mer enn med mensen - og kunne spasere ut av meg selv. Måtte bade stussen i grønnsåpevann en ukes tid etterpå.
lifa og Eline Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Beklager jeg har lest "åreknuter" mens det var hemorider du spurte om. Begynner hvist å bli litt sliten tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #6 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har operert bådeutvendig og innvendig hemorroider på sykehuset, fikk henvisning fra fastlegen! Jeg var hjemmet samme dag. Fikk mye smerte 4-5 dager etter oprasjonen, men så ble det bedre og bedre. Leger anbefaler å drikke mye laktulose for å gjøre avføringen flytende, da er det ikke så vondt å gå på toalettet.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #7 Skrevet 25. mars 2007 Legen min sa at det var veldig lang ventetid på sykehuset så han annbefalte meg å gjøre det privat. Han skrev en hennvisning og jeg fikk time ca.2 uker etterpå. 20.30 min for selve inngrepet og så kunne jeg dra hjem. Vondest samme dagen og så ganske så vondt noen ganger de neste 4-6 dagene. Blødde en del(som mensen ca.) og etter vel 2 uker var jeg ok. Kostet 2500 kr.(tror jeg det var)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #8 Skrevet 25. mars 2007 Tuuusen takk for svar dere, men er operasjonen verd smertene etter?HAr hørt at flere heller vil gå med hemorider.Jeg har invendig og det gjør så utrolig vondt å gå på do..Gjør så vondt at jeg kan besvime så kan ikke skjønne at det kan være værre egentlig..Bruker cheriproct stikkpiller når det er på det værste..men de kommer tilbake.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #9 Skrevet 25. mars 2007 Det er greit å fjerne det hvis det gjør så vondt, det er verdt smertene ja! Husker selv hvor forferdelig vondt det var, satt og gråt flere ganger! Det er ingenting som hjelper hvis hemorroidene er store, de kommer ikke til å forsvinne av seg selv dessverre. Få dem bort, det kommer til å gjøre vondt uansett operasjonen, tenk hvor deilig det er å bli kvitt dem! Ikke la deg skremmer av andre, gå til legen og få det overstått! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #10 Skrevet 25. mars 2007 tusen takk for oppløftene svar:) må nok få tatt dem bort, vet ikke om de er store for det er innvendig, men de er nok det siden det er så vondt..skal få meg en henvisning jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå