Gå til innhold

dere som har erfaring med premature...

Anbefalte innlegg

Skrevet

tas det alltid røntgen av lungene til de små? eller gjøres det ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel helt an på hva slags pustebehandling barnet har fått, og hvor langvarig behandlingen var. Gutten min tok røntgen 2 ganger tror jeg på de 9 ukene han var innlagt. Det var for å se om det var blitt fortetninger i lungene av o2 behandlingen.

Dersom barnet ikke har fått pustehjelp så tviler jeg på om det tas røntgen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det ble ikke tatt røntgen av vår gutt som ble født i uke 32, men han fikk ingen pustehjelp...

Skrevet

jeg kom tilfeldigvis inn på avdelingen da de skulle ta røntgen av min sønn. Fikk ingen beskjed i forkant, og tror ingen ville sagt noe i etterkant heller hvis jeg ikke hadde sett dette.

De fortalte at dette er rutine for alle premature for å sjekke om det er fostervann i lungene.

han er født 32-5 og lå ca 12 timer med CPAP.

Gjest econia
Skrevet

Vi kom tilfeldig inn på avdelingen et par dager etter vår var født og da sto det fullt av mennesker rundt sengen hans med et stort aparat. De hadde funnet ut de skulle sjekke om han hadde hull på hjerte for de hadde hørt en ulyd dagen før. Så vi fikk beskjed der og da i full avdeling om to hull i hjertekammer, siden han faktisk hadde feil så hadde de nok sagt fra så uansett, var det ingenting så hadde de sikkert sagt det var rutine.

Får ikke noe tillitt når de holder på sånn, de hadde telefonnummer til rommet vårt og mobilnummer, de kunne ha ringt. eller de kunne sagt at de hadde hørt en lyd og at de kom til å sjekke om lyden fremdeles var der.

hadde de tid til å ringe hjertelegene hadde de også hatt tid til å ringe oss.

blir helt oppgitt når jeg hører sånt som med deg, og jeg tenker tilbake, er det nå en rutine undersøkelse så kan de nå fremdeles godt fortelle dere hva de skal gjøre, da har de nå god tid i alle fall.

så vidt jeg vet tok de ikke røntgen av vår gutt sine lunger, han var 34+0 med ks, nesten helt uten problemer med oksygen, så kan ikke svare deg på det du lurte på :-)

Skrevet

Vår datter ble født 31+2.

Det ble ikke tatt røntken av lungene hennes, men hun hadde heller aldri behov for pustehjelp, så kanskje dette henger sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...