Gå til innhold

hva er det jeg må snakke med NAV om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får eksem av byråkratisk ventetid...

hvor mye MÅ jeg snakke med nav om? jeg har tatt en prat med regnskapsavdelingen på jobben som sier at jeg kan velge hvorvidt jeg vil ha lønnen utbetalt fra dem "som vanlig" - og at de får refundert penger fra trygdeetaten, eller om jeg ønsker penger rett derfra. jeg tror jeg ønsker min lønn utbetalt som før - jeg kan liksom ikke komme på en eneste grunn til at ikke det er like greit?

og hvilke papirer er det jeg skal sende inn? og til hvem?

forrige gang jeg holdt på med dette her kan jeg umulig ha satt meg inn i tingene (var student) for jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg skal ordne...

jeg har skjønt at det er ganske mange som vet veldig mye her inne og takker til den/dem som vil dele sin kunnskap med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du får penger fra arb.giver så må du ikke snakke med noen i NAV, så vidt jeg vet, Men du må søke for å få foreldrepenger. Gå inn på NAV.no og skriv ut et skjema du må fylle ut for å få fødselspenger/foreldrepenger. Den sender du inn. Med skjemaet må det følge en bereftelse fra legen om termindatoen.

Etterhvert kom det et brev fra NAV jeg måtte gi til arb.giver som de skulle fylle ut. Det var info om lønn, arb.forhold osv. Og dett var dett. Ingen problemer sist jeg fikk barn og så langt så tror jeg ting skal gå i orden denne gangen også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...