Gjest Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Noen som har opplevd det samme? Fikk akutt omgangsyke og diare på onsdag kveld, og lå rett ut. Hadde ikke ork til noe. Pappaen ga kveldsmat og puttet vesla i seng. Men i går så var det jo ikke akkurat så mye melk til vesla da. Jeg lar henne suge det hun vil, og pumper på kvelden før jeg legger meg. I går ble det 60 ml på ene brystet, men nesten ingenting på det andre. Har jo begynt å få i meg litt mat igjen,og drikker masse...noen andre tips?
milk Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Hei! Kanskje du kan finne noen gode råd på ammehjelpen.no!? Lykke til!
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Hei! Har vært i samme sit. selv.. Det som skal hjelpe er å legge barnet ofte til brystet... Gjerne hver el annenhver time, for å få opp melkeprod. igjen. Drikk masse selv og slapp av.... Stress påvirker nemlig melkeprod. neg.. Dessuten sa sykehuset/ammehjelpen til meg at det var lurt å spise søtt og salt i forbindelse med diare/oppkast... For det trang kroppen etter noe slikt
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Hvile,masse drikke og legge til ofte...Fennikelte/ammete skal visst også hjelpe til med å øke produksjonen,fåes kjøpt på helsekost.
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Kanskje jeg skal prøve ammete ja....Blir litt frustrert når vesla bare skriker på mer mat,og jeg må opp på natta(om hun våkner) for å lage mme. Går jo sakte men sikkert fremover, men vil ikke tro at ca 60-100 ml er nok for frøkna her iallefall.Hun er jo 5 1/2 mnd snart...*sukk*
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Hei. Her forsvant også melken da jeg fikk omgangsyke som du. Melken kom igjen da jeg greide å ta til meg føde og veske igjen som ikke kom ut igjen med engang. Når man blir dehydrert/mister veske vil melken også forsvinne for da er det jo ikke noe å lage melk av. Men hos meg kom det ihvertfall igang igjen helt av seg selv når jeg ble frisk igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå