Gå til innhold

flere her som opplevd veldig ulike svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lå å tenkte på det i sted, hvor forskjellige svangerskapene egentlig kan bli....jeg finner ikke mange likhetstrekk på dette svangerskapet, og mine to forrige svangerskap;

- dette svangerskapet har jeg vært ekstrem kvalm, veldig mye hodepine, bekkenløsning med en gang, mye kviser, veldig masse kynnere, mistet masse hår

- de to andre svangerskapene var jeg lite kvalm, ingen hodepine, lite bekkenløsning, ikke uren hud, lite kynnere, men jeg hadde halsbrann og leggkramper.....noe jeg ikke har nå.

i tillegg greide jeg ikke kaffe og matlukt i mine to første svangerskap, jeg hadde god matlyst, la på meg mye.....elsket lakris å sjokolade. Nå liker jeg ikke sjokolade, elsker kaffelukt og veldig glad i surt snop...Jeg har dårlig matlyst, og liker ikke middag

veldig pussig hvor ulike svangerskapene kan være....har dere opplevd det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er sant som du skriver. Ingen svangerskap er lik en annen. Går selvgravid for fjerdegang. alle gangene har det vært anderledes en den forrige.

Det første svangerskapet husker jeg som den enkleste selv om jeg spydde i 9-mnd.

Den andrevar greit nok,

Den tredjevar slitsomt.Fikk følelesen av at jeg ikke hadde plass til ungen, hadde aldri en behagelig sitte/liggestilling.

Denne gangen føler jeg meg tyngre enn noen sinne. smerter i rygg, kynnere og div plager. Men men, vi venter på noe godt. Matvanene mine har ikke endret seg noe særlig..

Skrevet

Jeg har det sånn.....dette er mitt fjerde sv.skap og er helt annerledes enn de tre andre. Jeg har tre gutter fra før, så i begynnelsen trodde jeg at jeg skulle få jente, men UL sa noe helt annet. Venter du et annet kjønn nå enn det du har fra før?

Skrevet

Ja, synes de første var litt ulike, så kom dette og er helt ulikt dem igjen! Var lenge sikker på at det måtte være en jente pga av det var så ulikt, men det er det ikke ;-) Noen likheter er det jo med både første og andre, men mest ulikt.

Skrevet

Heisann!

Jeg har det akkurat som deg, jeg er i mitt tredje svangerskap og ingen av svangerskapene har vært like...

Det første svangerskapet var jeg veldig følsom for lukter, mye kvalm spes i begynnelsen, men etterhvert veldig gla i mat, la på meg mye....

I det forrige ble jeg sykemeldt allerede i 5. mnd pga bekkenplager og gikk til trening hos fysioterapaut, jeg var hadde mye halsbrann og ellers generelt dårlig form, kvalm, hodepine.... Et tungt svangerskap.

Denne gangen har jeg ikke hatt noe plager av noe slag (er i uke 32), alt har gått veldig lett, og har først nå merket at magen begynner å ta litt plass....

Alle tre føles helt forskjellige synes jeg og det siste har absolutt vært det letteste (hittil.....) Det er litt merkelig, men veldig greit...synes jeg nå da...:)

Skrevet

jeg vet ennå ikke hva vi får,så tanken på at det muligens er en jente har jo slått meg, men samtidig tror jeg det blir gutt ettersom jeg har to gutter ( virker mest sannsynlig).....får vel bare vente å se, men jeg syns det er helt pussig at de kan bli så forskjellige:-) Har en venninne som også vente barn snart, og hun har helt likt svangerskap nå som sist på alle måter.....pussig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...