Gå til innhold

Gulping...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi sliter veldig med gulping på lille jenta vår, faktisk værre når jeg ammer på det ene brystet enn det andre. Fosser ut etter at hun er ferdig... Men virker som hun får nok, krever aldri mer mat etterpå... Kommer gjerne mer etterhvert også, når det nesten er dags for ny forsyning.

Når sluttet deres å gulpe slik(dere som har slitt med gulping) ?? Er så utrolig frustrende og slitsomt. Vanskelig å være på besøk hos noen når hun holder på slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jenta mi gulper også mye, akkurat som du sier, fosser ut med engang pluss lenge etter hun har spist. Jeg har ikke tenkt på om det er noe forskjell på hvilket bryst hun har spist av men skal prøve å legge merke til om det er det. Jeg har også tenkt at det er vanskelig å dra på besøk til noen så lenge det blir gulp overalt. Slitsomt i lengden og å måtte bytte klær x antall ganger i løpet av dagen og ikke minst bytte pysjamas to-tre ganger om natta...

Jeg kan altså ikke hjelpe deg med svar på spørsmålet ditt om når de slutter, men du er ikke alene om å synes det blir slitsomt i lengden...

Skrevet

hei.

her slutta gulpingen når jeg kuttet ut og drikke melk!!! han var da 4,5mnd... har vel egentlig ikke hatt mange gulpene etter det !!!

og han gulpet MYE

Ellers før det så hjalp det litt å ta han opp halvveis i puppen og få han til å rape, for så å legge han til samme bryst igjen.

Gulping er også et tegn på at de får nok mat, regulerer det med å få opp overflødig.

her har vi hatt lite bæsjebleier, og av den grunn ble det også mer gulping jo fler dager det gikk.

men følg med for det kan jo også være noe med reflux'n (lukkemuskel til magesekken)

Skrevet

Hei:) Kan det være at melka kommer fortere på det ene brystet...? ikke det at det var noe svar på problemet ditt;) Gulping er veldig slitsomt. Kjenner veldig godt til det! Jenta vår er nå 9 mnd, og gulper mindre nå heldigvis.Og hun har gulpet MYE! Kommer litt enda. Men betydelig mindre. Begynte vel å hjelpe rundt 6-7 mnd. Men hører jo mange som merket bedring lenge før det. Var litt nervøs jeg, når vi var på besøk og rundt omkring. Det rant jo ut hele tiden! Men synes folk er veldig forståelsesfulle ang det da. Håper det bedrer seg snart da:)

Skrevet

Vi har slitt med gulping i ni måneder, og nå er det plutselig blitt mye bedre! Han gulpa HELE tida, men nå er det sjelden.

Hos gutten min var det lukke-mekanismen som ikke var helt utviklet. Men det begynner vel å gå seg til nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...