Gå til innhold

Når skal man begynne med pute til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 9mnd, skal han begynne å ligge med pute nå eller er det for tidlig. Syns det ser så stusselig ut å ligge så flatt og "hardt" rett på madrassen.

Hva er evnt grunnen til at de ikke skal ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste sønnen min på 2,5år har aldri hatt pute. Tror grunnen til at de små ikke skal ha er at det kan være litt skummelt om de snur seg på magen og blir liggede nedi puta å sove.

Sønnen min får nok pute etterhvert, har bare ikke tenkt på det for han sover så godt...

Skrevet

På grunn av litt flatt bakhode på snuppa anbefalte helsesøster at vi skulle begynne å bruke en liten og ganske flat pute. Så vi har brukt fra jenta vår var ca 6 uker, i følge helsesøster var det helt ok å bruke flate puter.

Skrevet

pga favorittside begynte gutten vår med pute når han var ca 8 uker.

ellers sa fysioterapeuten at de egentlig ikke trenger pute.

Men igjen; noen babyer sover bedre med pute...

det er ihvertfall ikke for tidlig for deg å begynne med pute

Skrevet

Tror anbefalingene fra Krybbedødsforeningen er at man kan begynne med pute etter 2 år.

Skrevet

Mener å ha lest en plass at de anbefaler å vente til de er året!

Skrevet

Mener å ha lest 1 år jeg!

Skrevet

Hva er vitsen med å bruke pute da? Visst ungen sover godt? Min sønn på 2,5 år har aldri brukt pute.

Skrevet

Vi har brukt pute siden han begynte å ligge i senga. Ca 4 mnd. Men den er jo så tynn. Er vel mest for pynt tror jeg. Dessuten kaster han den jo rundt da...

Skrevet

gutten min har hatt pute fra dag 1 han!

det er gammelt det du sier om anbefalinger fra krybbedødsforeningen..

hvis det hadde vært farlig å bruke pute så hadde ikke de på sykehuset anbefalt pute..

og det er mange som bruker pute før de er 2 år!

Skrevet

Snuppa vår begynte å like å sove i senga si etter at hun fikk ei lita, flat pute (Høye sin pute for spedbarn), da hun var 4 mnd. Hun elsker den.

Skrevet

Vi fikk anbefalt på føden å begynne med pute med en gang. Det var visst noe fysioterapeutene hadde sagt, pga. flatt bakhode. Men de skal ikke ligge med puta under nakken, de skulle ligge med puta nedpå ryggen..

Skrevet

Vi fikk anbefaling på føden om å begynne med pute med en gang. Det var visst noe fysioterapeutene hadde sagt pga. flatt bakhode. Men de skal ikke ha puta under nakken, de skal ha den ned til ryggen..

Skrevet

Fysioterapautene på sykehuset anbefaler pute fra dag 1. Det er desverre for dyrt for sykehusene å ha puter på barsel. De sykehusene som har prøvd dette, erfarte desverre at veldig mang tok med seg putene hjem, og de har ikke penger til hele tiden og supplementere.

Begge mine små har hatt noen døgn på nyfødtintensiven, og der inne får de små puter. Så mine har hatt pute fra dag 1.

Skrevet

Fysioterapautene på sykehuset anbefaler pute fra dag 1. Desverre har ikke barselavd. ressurser til at alle nyfødt får pute i sengen. Det er sykehus som har hatt puter til de små, men de erfarte desverre at veldig mange tok med seg putene hjem, og de har ike penger til å supplementere.

Begge mine to har hatt noen døgn (2205 og 2006) på nyfødtintensiven og har fått pute der.

Skrevet

Ifølge helsesøster anbefaler nå direktoratet å bruke pute. Jeg trodde pute var fy, fy. Men da jeg tok opp med helsesøster at sønnen vår bruker så lang tid å finne roen i senga og vrir seg alle veier og ikke finner en passende stilling, spurte helsesøster om vi hadde prøvd å bruke pute. Da ble jeg litt forfjamset, for jeg trodde jo ikke at man skulle bruke pute. Men da fikk jeg altså som svar at direktoratet nå har snudd i holdningen til putebruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...