Gå til innhold

Lillemor er 70,5 cm og veier bare 7430 g..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 9 mnd som sliter med å øke i vekt..Hun veide 3570 ved fødsel og la i starten godt på seg, men gulpet mye og begynte etterhvert å få en negativ kurve! Gulpingen har gitt seg og hun spiser godt med mat, iallefall greit. Begynte å krype aktivt da hun var 6 mnd gammel og er superaktiv nå, går rundt bord og har ikke mye tid til å ta seg en pust i bakken. Jeg prøver alt for å få henne opp i vekt, hun spiser jo så godt også..da kan jeg ikke fatte og begripe hva som feiler jenta mi...broren hennes spiste mindre enn henne men hadde en fin kurve hele veien! Er redd det skal være noe galt med henne, alle mine venninner har store babyer på 11-12 kg (samme alder), og måper når jeg forteller hvor mye min lille engel veier..er så stressa over dette..:(

Er det noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn på sju mnd som er 70,5 cm og 6810g. De er forskjellige og vokser i ulikt tempo. Ikke sammenligne med venninnene dine sine barn.

Førstemann her var like tung når han var 2 mnd og jeg tuller ikke! Vi slipper vaffal senebetennelser av å bære tunge barn ;)

Skrevet

På 10mnd kontroll til jenta vår,veide ho 7820g og var 71 cm...

Alle er ulike. Ho er perfekt og helsestasjonen synes også det,så det er normalt!

Ikke bekymre deg for det!!

Skrevet

Hehe...ja, det vet jeg at noen av mine venninner sliter med! Egentlig prøver jeg ikke å tenke på det, men de er jo ekstremt gode til å ta det opp hele tiden og tenker vel ikke at det sårer..

Skrevet

Kjenner meg igjen.. Her er gullet nesten ett år, er 75 cm lang (+++) og veier knappe 8,5 kg (litt mer enn ditt lille gull, men ikke så mye i forhold til mange andre)... Ikke alle babyer kan være skikkelige boller, og sånn er det jo bare :-D

Min spiser som en mann, så forbrenningen er det i allefall ikke noe galt med...

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Gutten min er snart 4 mnd og var 66 cm på sist kontroll og veide bare 6100 gram- så han er også tynn.

Ligger i genene fra faren som også er veeeldig tynn. 188cm og 70 kg

Skrevet

Lillemor her i huset veide 7355 gr pg var 70,5 cm lang på 6 mnd kontrollen.... så da er de ca like lange og slanke (hmmm din veier litt mer da);-)

Hun veide 4 kg da hun ble født, så har gått fra å være en stor nyfødt baby til en lang og slank baby.

Skrevet

Jenta mi sluttet og vokse i magen, så hun var bare 1860 g da hun ble født. La godt på seg i begynnelsen og spiser bra. Men nå er kurva hennes begynt og flate ut. På 6mnd kontroll veide hun 5035g og 64cm lang. Er også bekymret og vi er blitt henvist til barnelege for utredning:(

Hun er en veldig glad jente som sjeldent gråter så jeg syns det er så rart om det feiler henne noe, da ville hun vell vært slapp eller grinete??

Jeg håper det bare er genetisk, for jeg er også veldig liten og tynn, og mannen min var veldig tynn da han var yngre så.....

Men jeg er også bekymra.....

Skrevet

Ja, det er tydelig at vi ikke er like, verken som baby eller voksne! :)

Man blir jo så usikker når andre hele tiden skal kommentere det til enhver tid..som om jeg ikke sliter nok med det som det er! Ho har en dårlig kurve som er i ferd med å gå ut av hele området..men hva skal jeg gjøre da? Gjør som jeg gjorde med poden, og han var i god hold! Har vel bare en enorm forbrenning da..:)

Skrevet

Min på 9 mnd kontroll var 10,790 kg og 75 cm lengde.

Han er jo stor gutten. han spiser mye og sover godt også ganske aktivt.

Skrevet

Min på 9 mnd kontroll var 10,790 kg og 75 cm lengde.

Han er jo stor gutten. han spiser mye og sover godt også ganske aktivt.

Skrevet

Hei!

det der kjenner jeg igjen. har en gutt på ett år og han veier 7800g og er 70cm. vi prøvde ALT, og han var akkurat som din. gulpet mye og trivdes ikke i hele tatt. og gutten vår var 5 kg da han ble født, så har lagt på seg 2.8kg på ett år. han sov ALDRI på nettene (eller på dagen) og enderlig har vi fått vite hvorfor:)

Han har melke og soyaallergi, noe som er veldig vanlig blant de minste. han har også fått påvist astma, så han har i tillegg hatt problemer med å puste. Har dere testet henne for allergi???? virker som typiske symtomer.

Skrevet

Ja er det ikke typisk ! Folk skryter over å få store feite babyer også fortsetter de å skryte over størrelsen etterhvert som de vokser.Har de glemt at nordmenn blir feitere og feitere?????

Det er ikke sundt med feite barn, da blir de feite som voksne også.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...