Gå til innhold

"Voldtatt" av egen mann ( samme som i "mor og far svarer-forumet")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe som jeg ikke har klart å fortelle til noen av mine venninner, ønsker å få noen synspunkter/reaksjoner på det jeg har opplevd av menn/kvinner her inne.

I yngre dager opplevde jeg ved et par anledninger ubehagelig sex i forbindelse med for stort inntak alkohol. Disse opplevelsene husker jeg ikke detaljer av, men de sitter i kroppen likevel - jeg reagerer spontant med veldig vonde, vanskelige følelser og gråt dersom jeg ser noen blir antastet/voldtatt/forsøkt påtvunget sex på f.eks tv, klarer ikke se på bildene av dette/høre lydene. Dette vet min mann veldig godt, fordi han må skru av tv/skifte kanal, eller jeg må selv fjerne meg fra rommet, dersom slike scener blir vist. Jeg er av menneske veldig glad i sex, og jeg og min mann har et rikt, variert og aktivt sexliv, med få, eller egentlig ingen, tabuer. Vi kan prate om alt, og prøver ut det meste av de fantasier vi begge har.

Men så: To episoder med min mann, i løpet av siste halvåret, har såret meg veldig. Etter en hel kveld med rødvin og kjæling i sofaen, døste jeg av i sengen mens jeg ventet på at han skulle legge seg. Superkåt som han var, prøvde han seg likevel. Jeg mumlet med lukkete øyne at jeg ville sove, om vi kunne ta det i morgen isteden. Han lo av meg, og fortsatte. Jeg tenkte: er det mulig? Hva er det han gjør? Bestemte meg for å late som at jeg hadde drukket så mye at jeg var fullstendig fjern. Lot som jeg sovnet i dyp rus, bare for å se hva som kom til å skje. Mannen min trengte seg inn, og stønnet i velbehag. Kom godt i gang. Da våknet et av barna våre. Jeg tenkte; reddet av mitt eget barn! Han løsrev seg for å få barnet til å slutte gråte, kom så tilbake og fortsatt der han slapp! Jeg lå der "sovende", og helt slapp, men innvendig gråt jeg i stille målløshet. En gang til ble han avbrutt av barnet, men fullbyrdet akten etter at han hadde vært oppe nok en gang for å legge barnet til rette. Det var jo ingen grov sex/hardhendt behandling, men han tok meg med største stønnende/klynkende velbehag mens jeg ikke var "til stede", og uten mitt samtykke. Hva synes dere om dette? For meg var dette veldig vondt, og et lite dejavu fra fortiden.

Den andre episoden, skjedde da han ville leke lett dominerende. Og jeg liker å bli holdt litt kjærlig godt fast i, liker å føle begjæret hans. Men plutselig holdt han meg veldig hardt fast. Klarte nesten ikke bevege på meg, vanskelig å få puste. Jo mer jeg sa "Nei, jeg vil ikke!", og jo mer jeg prøvde å vri meg ut av grepet hans, jo mer tent ble han. Åssen kan han tenne på en slik situasjon, når han kjenner til fortiden min og mine reaksjoner i forhold til når jeg ser slike scener på tv? Han ble helt oppslukt, så ikke tårene mine, hørte ikke stemmen min, og stoppet hverken med lyder eller handling, før han hadde tømt seg. Jeg kan ikke tro at dette har skjedd, og jeg synes det er vanskelig å forholde seg til det.

Takk til dem som vil skrive noen ord om hva de tenker om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, det er jo helt grusomt!

du har ikke pratet med han om dette? tenker da på den siste episoden?

jeg er selv blitt voldtatt, og om min mann skulle gjort noe sånt med meg vet jeg ikke om jeg hadde klart å stole på han igjen noengang, det er jo tillitsbrudd på det værste!

jeg syns ikke han skal få lov til å behandle deg på den måten....!

Skrevet

Nei, har ikke snakket med noen. Men tok episoden opp med mannen min dagen etter det skjedde. Han kunne ikke annet enn unnskylde seg. Men jeg kjenner at det hjelper liksom ikke helt. For som du selv også skriver; det er vanskelig å klare stole helt på han etter dette. Vi har fremdeles et aktivt sexliv, men det er noe som er annerledes i meg nå. Jeg vil heller gå inn i en rollefigur, enn å være meg selv. For dersom det skjer noe lignende igjen, så er det på en måte rollefiguren og ikke meg, han forulemper. Har måttet ta i bruk glidemiddel for første gang i hele mitt liv, fordi jeg ikke blir våt nok når vi holder på. Det gjør mannen min litt stressa, fordi han gjerne vil være mann nok til å kunne gjøre meg ordentlig kåt og våt uten hjelpemidler. Dermed blir han for ivrig, går for fort frem, er for hardhendt. Og det hjelper i hvertfall ikke på våtheten, blir isteden bare sår og øm, og det blir vanskelig/umulig å nå klimaks. Så sexen vår er endret, og det er utrolig leit. Jeg håper det går seg til med tiden.Men vet ikke.

Skrevet

det hjelper ikke å si unnskyld, tillit er brutt og det vil ta tid å bygge opp igjen, men det er han nødt til å få vite og, han kan ikke gjette seg til det.

jeg er og i dette rollespillmoduset som du skriver om om jeg ikke føler meg helt vel under akten, feks om han ønsker jeg skal ta initiativ (dette klarer jeg ikke etter voldtekten) da går jeg inn i en rolle.. dette er bare blitt sånn, tror ikke jeg kunne fungert seksuelt i det hele tatt uten denne rollefiguren min..

jeg vil råde deg til å sette han ned, fortelle hva du føler og si du vil til rådgivning, det kan hende det hjelper, det kan være godt for dere begge å få ut litt gruff!

du skal IKKE godta å bli voldtatt i ditt eget hjem! og sex med en person som ikke gir tillatelse er faktisk voldtekt, og ikke "voldtekt"

Skrevet

Kjære vene!!!

Dette ble jeg rett og slett kvalm av - og måtte tvinge meg til å lese gjennom det du beskriver. Det er ikke tviil i min sjel om at du trenger hjelp. Jeg får lyst til å gi han juling! Selv uten din forhistorie er dette overgrep! Dette er like ille, om ikke verre, enn om han hadde slått deg regelmessig! Du kan ikke la være å ta tak i dette.Dersom du synes det er vanskelig å snakke med han om det, kan du jo evt. skrive ned det du har skrevet her og tilfeldigvis legge det lett tilgjengelig for han...For om han leser dette så må det gå inn! Så kan dere snakke om det og som en annen skrev her, så råder jeg dere til å gå i parterapi! Hvis du vil redde forholdet ditt til denne mannen, så trenger dere å snakke med en ekstern som kan hjelpe dere å bygge opp den brutte tilliten. Det viktigste fundament i et hvilket som helst forhold er tillit - uten den blir man ikke lykkelig.

Jeg er fryktelig opprørt nå over hva jeg har lest og jeg håper du forteller hva du gjør og hvordan det går. få spøkelset ut av skapet og ta tak i dette!!

Lykke til!

Skrevet

hei, det som skjedde første kvelden skal jo selvfølgelig ikke skje, finnes ikke unnskyldning for det han gjorde. Men.... ja det kommer et stort men her. Hva tenker du egentlig på når du etter en kveld med rød vin og kos i sofaen tar å legger deg til å sove før dere har fullføt kvelden med sex. Det er temmelig klart at etter en slik kveld forventer man at den avsluttes med sex, temmelig naivt å tro noe annet. Din mann har nok hatt forventninger om sex helt fra kveldens begynnelse, eller fra dere planlagte denne kosekvelden. Da er det ganske skuffende å finne damen, godt inne i drømmeland når du tror det er sex på gang. Har du lurt på hva han egentlig følte når han fant deg sovende i sengen. Tipper han ble ganske skuffet, og kanskje såret eller forbanna. Og en siste ting jeg reagerer på, hvorfor ligge der å bli brukt mens du later som du sover. Du må da gi klar beskjed at dette finner du deg ikke i, om du ville han skulle slutte. Han er jo mannen din, ikke en gærning som har truet deg til å holde kjeft.

Håper ikke jeg sårer deg, men følte en manns mening burde komme fram her også.

Skrevet

Den første episoden du beskriver synes jeg ikke var så merkelig. Jeg har mange ganger måttet si tydelig NEI flere ganger til de jeg har vært sammen med, før de har skjønt at jeg virkelig mener nei. Så når jeg leste første avsnitt syntes jeg det var rart at du bare lot som om du sov, uten å si ifra at du ikke ville, men forsto jo at det hadde noe med din fortid å gjøre.

Når jeg derimot leste om den andre episoden, ble jeg sjokkert! Ja, DET minner om voldtekt! Jeg håper virkelig at du snakker ordentlig med han om hvorfor han gjorde dette, og hva han tenkte, og at du også forteller han nøyaktig hvordan du opplevde det.

Kanskje du også skulle søke proffesjonell hjelp for din egen del, for å bearbeide traumene fra fortiden?

Skrevet

Jeg har all respekt for at du føler deg forulempet, men sånn helt objektivt: har mannen din vært slem og ondsinnet her? Nei, etter mitt syn ikke. Dersom man prøver å se saken fra hans side, så ser den kanskje annerledes ut enn din side.

I den første episoden var du riktignok ikke "tilstede", men du sa jo ikke nei heller. Bare lot som du sov og gjorde ingenting for å stanse ham, selv om du faktisk ikke ønsket dette. Du var beruset (han også?), dere hadde kost hele kvelden, han var superkåt, dere er gift, har et godt og åpent sexliv - JEG klarer ikke å se at det var så galt det han gjorde.

Men igjen: du har rett til å føle det du føler uansett, spesielt med tanke på hva du har opplevd før. Jeg prøver bare å balansere det litt, siden det ofte er vanskelig å se realitetene når du står midt oppi det.

I den andre episoden virker det som om det var en sexlek som gikk litt langt, dette er dere ikke de første som opplever. Slike dominant-leker er jo helt greit om man ønsker det, men man bør avtale et kodeord e.l. på forhånd. "Nei, jeg vil ikke"-uttrykket er ofte en naturlig del av selve leken, og jeg synes ikke det er rart at dette ble misforstått. det kan være meget vanskelig for ham å vite hvor DIN grense går dersom dette ikke er helt klargjort på forhånd.

Jeg tror det største problemet her er både misforståelser og manglende kommunikasjon, både i for- og etterkant.

Snakk sammen, dere. Jeg tviler på at dette er gjort i vond mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...