Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Hvordan gjør dere det til og fra kirken ? Tar dere på dåpskjolen hjemme eller i kirken ? Og hvis dåpskjolen blir tatt på hjemme hvordan gjør dere det i bilen til kirken ? Er det et rom i kirken hvor vi kan ordne babyen ? bytte bleie hvis babyen bæsjer ? vask og toalett ? Hvordan gjør dere det med bunad og amming i kirken og i selskapet? Går dere ut hvis babyen skriker mye når det er bare gudstjenesten igjen ?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Vi tok på kjolen i kirken, ellers hadde vi ikke kunnet ha han i bilstolen. tok den av igjen før vi dro og tok på i selskapet. vi fikk beskjed om å komme nesten en time før gudstjenesten for å kunne amme/gi flaske og evnt bytte bleie... slik at det ikke ble noe stress hverken for oss eller gutten. Jeg hadde pumpet meg i forkant slik at vi hadde med flaske, også i selskapet. i tillegg ga vi mme... (sleit med amming sist gang) Denne gang blir det dåp om sommeren og hvis jeg får på meg bunaden skal jeg ha på den kun i kirken, etter det skifter jeg til en "ammekjole". Jeg tror jeg ødela litt for meg selv i tillegg forrige gang siden jeg ikke fikk amma eller pumpa hele dagen... Det er kronglete å amme med bunad så hvis du skal amme, bør du kunne ha mulighet til å skifte el noe. Men det kommer vel an på hvilken bunad en har også...
temi & keli Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 tok den på i kirka, for det var kaldt.. sikkert praktisk med tanke på evt. gulping, frakting i bilsete osv også.. er dåpssakresti (eller hva det heter) i de fleste kirker tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå