Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Eller er det nok med signerte forlovererklæringer og "tilfeldige" vitner (vitnene skal vel bare bevitne selve vielsen)? Tenker på dette i sammenheng med borgerlig vielse...
Pappas fultreffer :) Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Det tror jeg ikke de må være, du må bare ha to vitner.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Ring kirkekontoret ditt og spør du, slik jeg har forstått det så er det nemlig den eneste oppgaven som forloverne faktisk har: å bevitene vielsen samt å bekrefte at brudeparet ikke er i slekt med hverandre. Men som det blir sagt over her så er det jo vanligvis nok av vitner, men om det holder tror jeg du må spørre kirkekontoret om.
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Siden Helinor "bare" tror, så kan jeg bekrefte at forloverne IKKE trenger å være til stede ved vielsen. Det holder med signerte forlovererklæringer, som selvfølgelig er sendt inn i god tid, og "tilfeldige" vitner. Gi gjerne beskjed til tinghuset når dere bestiller tid for vigsel at dere trenger vitner. Forlvoerne er heller ikke pålagt å være tilstede ved kirkelig vielse, bare så det er sagt. :-)
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 24. mars 2007 #6 Skrevet 24. mars 2007 Så nå at du nevnte borgelig vielse...... beklager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå