Sissimori Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Leverte søknad om foreldrepenger(er vel det det heter nå) i januar(!). I tillegg har jeg ringt opptil flere ganger, snakka med samme dame, som sier at hun snaaaart skal begynne med søknadene...ringte sist for 3 uker siden, da skulle det være klart (borts fra at lønnstjenesten enda ikke hadd gitt info om skatt og inntekt..det skulle hun ordne for leeenge siden,sa hun!) "Du mottar brev fra oss snart".....Ehhh? Er det mulig? Skjønner at de har masse papirarbeid, men nå begynner jeg virkelig å lure...permisjonen starta 18 mars, og jeg har ikke hørt det fnugg.... Skal det være sånn? Dere som har barn fra før?
ninsoer Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 de er skikkelig treige.. jeg starta permisjonen 8 mars og har enno ikke hørt noe.. annet en at ei ringte å sa at de hadde makulert papirene jeg skulle ha tilbake.. er skikkelig forbandert på hele NAV..
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Har ikke hørt et pip jeg heller - og min perm startet for 1 uke siden. Men jeg skal jammen trappe opp på kontoret personlig om pengene lar vente på seg. Hadde vært ok å fått et skriv om at de har mottatt søknaden iallefall.
Sissimori Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2007 Ååååå, ja..jeg blir så irritert..det er såååå viktig at VI overholder frister, men hva med motparten??? *grrr*
pinglo Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Jeg leverte inn søknaden 17 januar. 29 januar fikk jeg brev tilbake om at søknaden var mottat og at behandlingstiden var 1 måned. Gikk ut i permisjon 5 mars. 6 mars gikk jeg for å høre hvordan det gikk med søknaden min,fikk da beskjed om at den skulle bli behandlet i løpet av uken og at de skulle hente ut skattekortet mitt hos aetat. 13 mars fikk jeg brev om at søknaden var ferdigbehandlet og at jeg skulle få utbet fødselspenger 20 mars. Fikk utbetalt fødselspenger 20 mars,men de hadde trukket meg 50% i skatt. Var da nede å ga beskjed om dette,så nå sitter jeg her å håper på å få utbet det resterende.
mayaya Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Jeg gikk ut i permisjon den 3 mars og fikk svaret i går. Så det er ennå håp, da :-)
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 jeg har da stresset med nav siden januar jeg også angående rett på sykepenger. I løpet av neste mnd må jeg levere inn søknad om foreldrepenger men jeg kan jo ikke levere inn noe der før jeg vet om jeg får sykepenger. Ringte inn denne uken for å høre hvordan det gikk med saken min, fikk til svar at de hadde ikke engang sett på papirene mine enda og at de skulle sende brev når de var ferdig. Vil det si i år?? neh, NAV.. jeg er ikke imponert over tempo uansett hvor mange saker de måtte få inn.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 23. mars 2007 #8 Skrevet 23. mars 2007 Leverte søknad mandag denne uken,og fikk brev at den var innvilget idag,fredag.. Gikk jo dritfort hos meg;-)) Applaus til Nav!
Lovehearts Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 jeg har stresset og styrt med disse papirene..... leverte de for en måned siden, ringte de i går å spurde om alt var i orden. da sa de at de ikke hadde fått papirene fra arbeidsgiveren min. men han har sendt de inn for 3 uker siden, så de har altså rotet de vekk....... blir så irritert.
Mia_I Skrevet 23. mars 2007 #10 Skrevet 23. mars 2007 Jeg får heldigvis lønn fra arbeidsgiver under permisjonen, så får de pengene refunder fra NAV. Så personalavd på jobben sier at jeg ikke trenger å bekymre meg, det er de som må mase på NAV for å få penga tilbake...
Mamma&LilleKrølle Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 Jeg har vært sykemeldt siden januar og har enda ikke fått sykepenger da!!! Har snakka med de flere ganger, senest idag. Og nå endelig, etter å ha mast og styra mye på egen hånd, så skal det ordne seg. Så får se da, om det skjer noe neste uke. Og da er jeg spent på hvor mye som kommer, og om det blir riktig. Skal jo ha etterbetalt masse da!!
ninsoer Skrevet 23. mars 2007 #12 Skrevet 23. mars 2007 ha ikke fått brev om at de ha mottatt søknaden og heller ikke at den var innvilget.. man ha fått penger fra de den 21.. så.. er fornøyd.. nå..
Makka Pakka Skrevet 23. mars 2007 #13 Skrevet 23. mars 2007 Det er ikke alle NAV-kontorer som sender ut brev om at foreldrepenger er innvilget. De mottar søknad og setter i verk tiltak. Jeg måtte selv ringe for å høre om alt var i orden, sist jeg fikk barn. Og det var det jo, men de hadde ikke for vane å sende ut vedtak el.l. på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå