Gå til innhold

Ang. omega 3 på slutten av svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jo en link ang. det at vi ikke skulle ta det fordi vi styrka musklene våre.

Jeg spurte Jordmor Siri nå, hva hun mente.

Her er spm og svaret:

Hei, inne på bim, er det er jente som sier at jordmora hennes har sagt at vi må slutte å spise omega 3 når vi er kommet til uke 35. Fordi Omega 3 styrker musklene og det er jo ikke akuratt det vi trenger når det nærmer seg fødselen... At vi da skal ta bringebærbladkapslene for de skal virker løsnende på musklene istedet. Stemmer dette?

Jeg har ikke lyst å ta bringebærkapsler. Og jeg er skeptisk til å slutte med omega 3 fordi jeg spiser ikke fisk.

Kjære Pusimagen

Dette er nytt for meg, jeg er igrunnen enig med deg i din vurdering. Dvs fortsett bare med omega 3 du. Bringebær er det mange som tar, men nytte effekten er omdiskutert, så om du ikke har lyst til det, så er det jo ikke sikkert at du taper noe på det heller.

Riktig lykke til videre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har sluttet å ta omegar 3 jeg men d var for at jeg gikk tom og aldri kommer på å kjøpe d.. litt vel mye preammetåke når jeg er på butikken..

men jeg kan jo ikke skjønne at man skulle kutte omega 3 for at d styrker musklene.. livmoren er jo på sett å vis en muskel og når man spiser omega 3 gjør man ikke at den blir sterkere og presser ungen bedre ut? eller er d bare jeg som tenker feil??

hva var d hun het hun ernæringsfysiologen... kanskje hun kan hjelpe oss...??

Skrevet

Har ikke tatt omega 3 i svangerskapet i det hele tatt jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...