Rødhette Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Trenger sårt hjelp! Datteren min på 12 uker "nekter" å spise. Hun spiser bare mellom 50-100 ml før hun begynner å virre hodet og skriker masse. Hun får bare flaske (siden fødselen, ikke selvvalgt men leges beslutning). Hun får mat ca hver 4.time, og tidligere slukte hun maten og spiste mellom 150 - 200 ml hvert måltid, og la på seg passelig. Hvert måltid er nå en kamp, og jeg er frustrert og lei meg for at kosestunden er blitt slik. Dersom jeg stopper når hun begynner å kaste med hodet og skrike, er det bare sutring etterpå, for hun er jo mer sulten. Når hun da får flasken igjen spiser hun kanskje 20ml så vil hun ikke mer. Har prøvd å gi oftere for å kompensere for at hun drikker så lite, men det resulterte i at hun ikke ville drikke i det hele tatt:-(. Som sagt har det holdt på i 2 uker, og nå er jeg redd flaskenekten har satt seg for godt. Noen gode råd? Andre opplevd lignende? PS, ikke forveksl meg med rødhette uten*!!!
Beibi82 Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Hei du! Jeg sliter med det samme, vet hvor vanskelig du har det nå. Her er det hyl, grin og sprelling så hun står i bro =/ Har du prøvd å bytte mme merke? og evt sutter?? Vi byttet til collett og NUK sutter, det hjalp en stund. Prøv det!
Rødhette Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2007 Takk for tilbakemelding! Skal prøve Collett og se om det hjelper. Når du skriver NUK sutter, mener du da smokk eller flaskesmokker? Hun får fra Avent flaske og bruker Avent smokker. Uff, tror datteren min nå er dronningen av bro, hyl og skrik under mating. (Men presterer å glise bredt når flasken tas bort). Ja, nå er det slitsomt 5-6 ganger i døgnet...
Beibi82 Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Bare hyggelig Jeg mener flaskesmokker (hun bruker NUK sine smokker, og er glad i den formen). Du trenger ikke kjøpe nye flasker, man får fl.smokker som passer til avent flaskene. Har hørt folk her inne si at det KAN bli mye gulp av merkebytting, men det gjore ikke hun her iallefall. Ett tips til, ta en ørliten dæsj malt på sutten.. det har også fungert her noen ganger. Ønsker deg lykke til med dronningen av saba..hehe. de kan være noen sta små jæ***** av og til..
Alvepike Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 hei, jeg sliter med det samme, er utrolig frustrerende. Det jeg gjør for å få i henne mat varierer litt. Av og til går jeg og mater henne også bytter jeg med smokken og flaska kjempe fort, slik at hun ikke merker det. Ellers så vet jeg at hun er ekstremt umulig hvis hun er trett. De er rare disse små he he
Rødhette Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2007 Vet du, til nå har jeg prøvd følgende, og noen ganger funker det: -Malt -Gått og gitt flaske -Ligget med henne opp meg, ansiktet opp, og gitt -Sittet og pustet maasse med magen -Smokk ut, flaske kjapt inn -Knoke ut, flaske kjapt inn -Chicco flaske -Kokt vann (i tilfelle slim i hals) -Synge og vugge -TV og all lyd av -TV og all lyd på (!) Vel, det kommer jeg på i farten. Sikkert noe jeg har glemt. Og ja, særlig vanskelig dersom hun er trett. Eneste jeg enda ikke har prøvd er å slutte å gi noe som helst, men det er jo i overkant dramatisk;-) Hvor gammel er din lille anorektiker (-smil-)? Og hvor lenge har du/dere strevd?
Alvepike Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 Har du prøvd mam flaskene? Er de eneste flaskene lille tulla mi aksepterer , billige er de og =) he he litt av ei liste , tror nesten jeg skal prøve noen av de tingene og. Jenta mi er 2,5 månder gammel, vi har vel strevd i ca 1 månde, sukk...
Rødhette Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2007 Av alle ovenstående punkt er det til nå som har funket flest ganger å sitte bakoverbøyd med henne på fanget og ryggen mot min mage og puuuste rolig inn og ut med magen, så hele henne går sakte opp og ned. Når hun først spiser da, hender det at hun spiser hele 100 ml i slengen!!! Hurra meg rundt, da skryter mamma (les undertegnede) maasse etterpå. Så går det rett til hel***** de neste milliliterene... Så mye for den skryten.
Beibi82 Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 Ingrid har periodevis tulla med flasken, vel halvannen mnd. tida går så fort, husker ikke helt. Men hun får pupp også da, det lille jeg har å by på. I dag har hun fått sin første smaksprøve på maisgrøt, det var visst godt Håper det hjelper å bytte mme merke for dere!
Alvepike Skrevet 23. mars 2007 #10 Skrevet 23. mars 2007 Slik er det her også, hun spiser gjerne 70 til 100 ml i en fei, så begynner h*****. Da er det bare å få rapt henne ( hvis hun må det, ikke alltid), å gå rundt , bytte smokk med flaske, bysse, snakke rolig med henne , mens hun blir mere og mere sint på flasken, selv om hun egentlig er sulten. Tror hun har fått et slags skrudd hat/elsk forhold til flaska he he Bitte lille illsinte tomaten min he he
kokosbolle Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 Nå får min knert mest pupp, men de gangene han får flaske fikk han fra Avent i begynnelsen, men det gikk rett og slett for tregt for han, og han ble helt hysterisk fordi han ikke fikk ut nok. Vi prøvde å gå over til str 2, men det var fortsatt for lite hull. Vi byttet til flaskene fra Mam, og denne flaskesmokken er litt mer utflatet (ikke rund). Det var poppis, skal jeg love deg! Da kan 150ml gå ned på høykant uten problem. Mam-flaskene selges på Meny og store Kiwi-butikker har de (er de flaskene som er gjennomsiktig blå, lilla, rosa..) Lykke til )
Rødhette Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2007 HI her igjen! Ser at MAM flaske tipset går igjen, så det får jeg prøve ASAP. Tror dere barnet blir preget av hat/elsk forholdet til flasken? Og om det kommer til å vare nå helt til jeg slutter å gi henne flaske? I så tilfelle har jeg mange tunge måneder i møte. Huff og huff, ikke noen gøy tanke iallefall.
Rødhette Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 23. mars 2007 Hvor ble det forrige innlegget mitt av mon tro? Jaja, kommer det 2 tilnærmet like vet jeg svaret på det... Jeg får prøve MAM, stikker innom Meny i dag!! Hvordan tror dere barnet reagerer på dette hat/elsk forholdet? Kommer det til å vedvare i måned etter måned? Huff og huff, forferdelig tanke. Har noen gjort seg opp tanker om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå