Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, jeg holder seriøst på å bli gal av denne hemmende kvalmen. Det værst er at den ikke startet for i beg av uke 7, er nå i uke 8 og lurer på når i huleste deres kvalme ga seg?? Uke 10 eller 11?

Holde på å miste motet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min kvalme varte til uke 12, da forsvant den helt plutselig, like fort som den kom. gled deg, alt blir så mye bedre og lettere. man kan glede seg over svangerskapet på en helt annen måte!

Skrevet

Hos meg var d aller verst i uke 9-10-11, og gikk deretter gradvis bort... Var ikke helt borte før i uke 16 desverre.

Får enda bittelitt kvalme hvis jeg blir veldig veldig sliten eller trett.

Er nå 26+3.

Skjønner deg godt, det er grusomt!!!

Du kan jo diskutere medisin med legen din, hvis det ikke er til å leve med.

Lykke til!

(Husk å hvil masse, jeg opplevde at kvamen ble verre dersom jeg ikke sov nok feks.)

Skrevet

Kvalmen min er ikke helt helt borte enda, men er blitt myyyye bedre den siste uka - og nå spyr jeg bare på morgenen, så gir kvalmen seg mer eller mindre =) Jeg er forresten 15+5 i dag

Må tilføye at jeg har vært skikkelig dårlig da, med kvalme hele døgnet, har vært innlagt på sykehus, og vært sykemeldt i 10 uker. Skal tilbake på jobb på mandag - endelig!!

Ikke meningen å skremme deg med dette, og håper du ikke er like ille som jeg har vært. Vet det er helt fryktelig, men ikke gi opp håpet om kvalmen ikke skulle forsvinne i uke 11-12! Den kan altså plutselig bli bedre etter det også. Kjente jeg ble veldig motløs på den tiden, og var redd for at jeg skulle gå slik hele svangerskapet.

Lykke til - håper på en snarlig bedring for deg. Har hørt om flere som har blitt bra igjen allerede i uke 9-10 også!

Skrevet

var konstrant kvalm fra uke 7 til uke 16 jeg! men nå er alt bare digg digg digg:-) hold oppe motet, det er jo verdt det!

Skrevet

jeg har vært kvalm siden uke 6 og kaster fortsatt opp(uke 15 nå)for meg var uke 6-9 værst da jeg bare lå i sengen og prøvde ikke å spy.D bedrer seg etterhvert. men så har man jo di 0.5% tror jeg det er som plages av kvalmen hele svangerskapet.

Skrevet

Rundt uke 12 forsvant min kvalme som dugg for solen...

:)

Skrevet

Kvalmen min varte i hele ti uker fra uke 7-17. Helt forferdelig. Jeg tok kvalmestillende, Afipran, og det hjalp veldig mye

Skrevet

jeg var kvalm og kastet opp mange ganger pr døgn fe\rem til uke 14 så ga det seg litt nå kaster jeg opp bare 3-4 ganger i døgnet og det er bra. jeg gikk på medisiner mot kvalmen.'

Skrevet

Hos meg kom kvalmen i uke 6 og ga seg i uke 13-14.

Jeg var også SKIKKELIG DÅRLIG! Lå bare hjemme og spydde, var sykemeldt i 1,5 mnd. Er helt forferdeligt ja. Men det går over! ;o)

Nå er jeg bare morgen kvalm en sjelden gang,om jeg er spesielt trøtt /sliten. Er 17+1 ;o)

Hold ut!

Skrevet

11-12 uker :-)

Skrevet

Heia!

Joda, det er en prøvelse å være plaget med kvalme.

Min kvalme begynte fra befrukningen og varte til uke 14, kan fortsatt bli kvalm i enkelte tilfeller, men det varer ikke hele dagen som før.

Smør deg med godt mot, et råd er å sove litt i løpet av dagen, da merker du ikke kvalmen.

Klæm

Skrevet

Min begynte å gå bort i uke 16... kvalmen kommer fortsatt, men kaster ikke opp lengre.. herlig ;o)

hold ut..

Skrevet

Dette med kvalmen er nok veldig individuelt.

Jeg er fortsatt kvalm, men ikke så ille som før, og kaster dessuten ikke opp lenger. Er nå i uke 24....

Jeg ble innlagt med intravnøs næring og fikk kvalmestillende stikkpiller. Det hjalp masse, selv om det er forferdelig slitsomt å være så kvalm. Du har nok dessverre en stund til med kvalme. Hold motet oppe og tenk på det lille underet du har i magen. Lykke til.

Skrevet

Hehe..

Kvalmen hadde jeg fra uke 5 og den ga seg mye i uke 16. Men kaster fremdeles opp en gang om dagen... men det føles ut som nada... i forhold til 12-15 runder med oppkast om dagen.

Er nå i uke 18 og har begynt å ta akupunktur for alergi får også da nåler mot kvalme og oppkast- er jo verdt et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...