pillis Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Vi satte vår bryllupsdatoen tidlig og et år før fordi vi tenkte at det er greit å være ute i god tid. Vi begynte å si det til alle veldig tidlig at 01 september skal vi gifte oss. Nå viser det seg at det er 3 st av stykken av venneparen har termin rundt 01 september 24, 27 og 01. I tillegg har en venninne en barndomskompis som har satt bryllupsdatoen nå akkurat samtidlig som oss og då velger hun å gå på hennes bryllup( hvilket jeg respekterer siden de har kjent hverandre lengre) Det som gjør det hele så kjedelig er at jeg nå ikke vet om det blir nok folk til bryllupet mitt og synes det er litt leit egentlig. Vi har invitert en ca 60 st og kanskje ca 10 blir borte og i tillegg noen andre som kanksje takker nei. Vurderer nå å invitere flere litt "fjernere" venner for å kompensere. Hva hadde dere gjort i min situasjon?????
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Hei. Vil nå si at et litt mindre bryllup kan være vel så fint og koselig som et med mange gjester...blir mer intimt. Jeg vil selv være ca 6,5 mnd på vei når vi gifter oss 16 juni, og i tillegg har min svigerinne termin den 17 juli (men de kommer for det) og kona til toastmaster har termin 7 juli og de kommer også....kona til han som skulle være forlover har termin 19 juli og de har derfor meldt avbud, som da resulterte i at mannen min måtte finne en ny forlover. Men det går veldig fint for oss. Vi ville også bli ca 60 gjester totalt, men at det kanskje ikke blir fult så mange spiller ingen rolle for oss. En ting å tenke på er jo at det blir billigere da...en annen ting er jo at det er vår dag og den vil bli fin uansett om det kommer 10 gjester eller 60. Om dere har lagt opp et budsjett som tilsier at dere kan be inn flere så hvorfor ikke, men jeg ville ikke gjort det bare for at det skulle bli flere i bryllupet om de ikke var så nære at jeg ville følt det unaturlig. Tenk litt gjennom hva dere ønsker og hva som er naturlig for dere...ikke be bare for å be. Ønsker dere lykke til ;o) og husk at det er deres dag!!
pillis Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2007 Takk for fint svar. Skal ikke bekymre meg mer, det er som du sier vår dag og vi kan ju ikke invitere for å bare invitere der er jeg helt enig. Bekymringen grunner seg vel i at man har en forestilling om hvordan det vil bli og blir litt skuffet når gjester som betyr mye ikke kommer. Som sagt det er ju vår store dag og vi skal kose oss. Håper dere får en fin dag.
bamsenora Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Det sies at man må regne med ca 20 % frafall når man inviterer til bryllup evt andre tilstelninger. Noen kan ikke, vil ikke , reiser bort, blir syk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå