Gå til innhold

Sikling og atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ekstremsikler, det renner og renner. Må bytte body flere ganger i løpet av en dag, da er den kliss våt foran. Bruker også sånne siklesmekker som jeg kanskje bytter en gang i timen. De med plast bak er fine, problemet er bare at det blir så tett bak dem.

Nå har han fått et kjempeutbrudd med eksem i ansiktet, under haken og øverst på brystet. Er det noe jeg ikke gjør som jeg burde gjøre ?? Tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dyytt

Skrevet

ingen som har tips??

Skrevet

Aner ikke om eksemutbruddet har sammenheng med siklingen, men vi fikk et tips fra HS når vi skulle i bassenget.. Eksemen hennes blusset ofte opp enkelte plasser etter bassengbesøk. HS sa vi kunne smøre med en fet krem på de mest utsatte stedene(de som allerede har utbrudd), det beskytter litt mot vannet/fuktigheten. Prøv med Locobase e.l.

Håper det hjalp deg litt.. :o)

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet med barn som har atopisk eksem, og et råd vi ga ved sikling og hissig rød hud var å smøre på en fet fuktighetskrem etter at man har vasket/tørket rent. Dermed vil den fungere som en hinne og beskytte huden litt. Bruk gjerne Locobase krem, for den har ca 70% fett i seg. Ellers så er dette ikke lett, og ser problemet med at det lett blir tett. Er nok bedre å bruke de uten plast og bytte oftere, men slitsomt det også. Du får prøve deg frem. Lykke til!

Skrevet

han gnus inn med locobase hver dag siden han fikk diagnosen :) men vanskelig å få det til å "tørke" helt i hakefoldene hehe.

Skrevet

Høres ut som om det er fuktutslett i hvert fall. Jeg ville også anbefale en krem, vet apoteket anbefaler en i forbindelse med sikling ved tannfrembrudd (står på de små lappene de har på apotek 1 med tips). Ellers ville jeg kjøpt ullsmekker, for ulla holder jo som kjent bedre på fuktighet, muslig han ikke blir så sår da... Eller bruk en "gulpeklut" som du bretter i en trekant og knyter rundt halsen. Da blir det litt flere lag å sikle gjennom. Finnes også smekker med fleece bakpå, disse tar det også litt tid å sikle gjennom.

Sikling er deilig da, ingenting er som en fuktig nuss!!

Skrevet

Høres ut som fuktutslett i hvert fall. Ville anbefale en krem, ja....

Ellers så finnes det jo så mye forskjellig på mekkefronten. Hva med å prøve ull smekker, de holder jo bedre på fuktigheten så det blir kanskje ikke så fort vått igjennom, eller smekke med fleece på baksiden. Ellers så kan du brette en "gulpeklut" som en trekant og knyte rundt halsen, da er det fort noen lag som må sikles gjennom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...