Desembernisse Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Hvis ikke noe skjer av seg selv i løpet av helga vil jeg bli satt igang mandags morgen. Er moden og har 2 cm åpning og masse kynnere så håper selvsagt at ting skal skje av seg selv. Er det noen som har erfaringer fra igangsettelse? Blir fødselen veldig tøff, tar det lang tid osv?!?!?!
shayan_jente_04.04. Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 hei! sjak selv settes i gang om 12 dager med modningsgel om jeg selv ikke er moden, men tror faktisk ikke det tar lang tid, så lenge du er moden så vil de vel gi deg drypp, dryppen setter i gang riene, så det vil nok ikke ta lang tid.... lykke til da!
en liten i magen Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Hos meg tok de vannet, dette gjorde at kroppen måtte reagere veldig fort og det ble veldig tette rier i 11 timer. Det er sikkert veldig forskjellig fra person til person...
Cam_gutt_4_6 Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Jeg ble satt i gang pga blodtrykk. Fikk først en pille om morgenen, men fikk bare noen murringer iløpet av dagen Fikk en pille til utpå dagen, og da gikk det raskt. Hadde noen litt kraftigere murringer, så gikk vannet. Riene økte og var veldig tette, og lege/jordmor mente det kun var maserier, siden det bare var 20-30 sekunder imellom. De klarte ikke å sette epidural fordi jeg ikke klarte å ligge stille i riene. De sjekket ikke for åpning på en stund.. De hadde festet sonde på babyen's hode, (pga av forurenset fostervann) og plutselig sank pulsen. -Da viste det seg at babyen allerede ar på vei ut fødselskanalen, og det var på tide å trykke! Hele fødselen tok 2 timer og 13 minutter fra vannet gikk, og det aller meste skjedde i løpet av en liten time! Ekstremt hektisk, men raskt og effektivt! Revnet vel litt, men ikke værre enn det vanlige. Var egentlig ganske fornøyd, selv om jeg skulle ønske jormor tok riene mine på alvor..
tb74 Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Jeg fikk styrtfødsel av å bli satt i gang med gele. De feilvurderte hvor moden jeg var. Fullåpning på 20 min, og fødselen over på en time. Ikke tid til smertestillende, og barnet måtte tas med tang. Selv måtte jeg operere en flenge som tangen hadde laget i ettertid. Alt endte bra, men aldri i livet om noen kommer i nærheten av meg med gele igjen!!! Heldigvis reagerer alle forskjellig på slikt
....().... Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Jeg opplevde akkurat det samme. Hadde enorm effekt av gele og det endte med tang. Ønsker heller ikke igangsetting neste fødsel.
ninsoer Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 ville bare si at d er veldig mange som har en fin opplevelse med å bi satt i gang.. er førstegangs så har ikke noe historie å skrive.. men vet mange som har hatt kjempe fine fødsler av å bi satt i gang.. nå er vi jo forskjellige alle sammen.. og kjempe mange har raske fødsler selv om de føder av seg selv.. å d er bedre for ungen om den blir satt i gang enn om man skulle risikere å gå ekstremt lenge på overtid..
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 23. mars 2007 #8 Skrevet 23. mars 2007 Jeg skal også settes i gang på tirsdag om ikke noe skjer før. Jeg er moden og har 3-4 cm åpning, så jeg hadde jo håpet at noe skulle skje av seg selv heller. Legen sa til meg at de kom til å ta vannet, og etter ca en time skulle de gjøre noe mer (husker ikke hva det var). Ønsker deg lykke til:)
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 dere som er blitt satt i gang, hvorfor er dere blitt satt i gang? Jeg er ikke moden eller noe. er i uke 37 i dag og blir satt i gang om en uke pga diabetes....
Desembernisse Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2007 Jeg blir satt igang en uke før termin pga at vår lille prinsesse er litt stor. Hadde keisersnitt sist, da storebror var godt over 5000. De velger å sette meg i gang slik at jeg kanskje kan føde normalt denne gangen. (prinsessen er estimert til bare litt over 4000 g, men de tror at de kanskje blir lurt av lengden - altså kanskje er hun noe større!) De er vel redde for at det skal bli komplikasjoner hvis hun blir alt for stor..... Vet egentlig ikke så mye mer en det. men jeg jobber aktivt for at ting skal skje av seg selv i helga. Løper i trapper, hopper og styrer litt ekstra. Samtidig som jeg ligger med beina høyt og slapper av:) Hovedinnlegger
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 Jeg ble satt i gang pga morkakesvikt i uke 36. De tok først vannet, men ingen utvikling (hadde 1 cm). Så fort dryppet var satt på, kom maseriene intenst og veldig hyppig. Jeg var allikevel heldig fordi riene var effektive og det hele var over på 4 timer og 16 minutter :-)) Ønsker deg lykke til :-)
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 23. mars 2007 #12 Skrevet 23. mars 2007 La inn svar her, men det ble borte.... Jeg ble satt i gang sist sv.skap pga morkakesvikt. Først strippet de meg på morgenen, tok vannet på kvelden (hadde 1 cm) og når maseriene kom intense og veldig hyppige, var datteren ute på 4 timer og 16 minutter. Effektive rier i mitt tilfelle, heldigvis. Jeg vil nok heller ikke settes i gang en gang til. Helt klart at kroppen ikke var klar for disse smertene. Ønsker deg lykke til :-)
juddellihuddelli Skrevet 23. mars 2007 #13 Skrevet 23. mars 2007 Jeg skal også settes igang på mandags morgen, men ingen har enda sjekket åpning eller om jeg er moden...håper alt går bra. tvitvi Brummeline:)
juddellihuddelli Skrevet 23. mars 2007 #14 Skrevet 23. mars 2007 skal også settes igang mandags morgen, er da 13 dager over termin, men ingen har sjekket om jeg er moden eller åpning, synes dette er rart...gruer meg litt, har hørt mye om styrtfødsel osv...men heldigvis så får vi endelig se beibiene våre:) tvitvi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå