Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 ser mange får råd om å ta ett glass rødvin for å prøve å sette igang. Er det da alkoholfri rødvin da eller?? mulig jeg spør dumt nå men men...
shayan_jente_04.04. Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 det har jeg ikke hørt noe om, men legen har anbefalt meg å ta et glass av og til under sv....det ervist ikke farlig, men da er det liksom ikke snakk om å ta et glass hver dag..... har ikke tørt det da, men de sir at det er sunt...ikke vet jeg?
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Jeg gikk for et glass av typen med alkohol, men dessverre så skjedde det ingen verdens ting....
en liten i magen Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Tror det står noe om det inne på kjerringeråd linken her inne..? Er jo ikke lenge siden de sa på radioen at ALL alkohol var farlig for barnet, var værre enn narkotika. Jeg kommer ikke til å drikke det men vet det er mange som gjør det ( i veldig små doser altså)
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2007 ok, har en flaske med rødvin uten alkohol i hylla. Kanskje vi skal knekke den i helga sammen med go middag. he he
ninsoer Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 vet ikke hva d er i rødvin som de mener skal være så bra for å starte fødslen.. stiller meg litt skeptisk til at d egentlig skal ha så mye å si.. er ikke livmora klar eller ungen klar som kommer den jo ikke uannsett hva en prøver..
2småkrapyl Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 Sånn jeg har forstått dette rådet, er at et glass rødvin kan få deg til å slappe av i alt jaget om å starte fødselen. Kanskje er det det som skal til for at ting på en naturlig måte setter i gang. Og kanskje du orker å ta en kjapp en med mannen din i senga, så sæden kan påvirke til å starte opp noe... Tror ikke det er noe i selve vinen som hjelper. Og drikker du alkoholfritt så vil vel uansett de stoffene som utvinnes når vinen lages, gå dukken. Alkoholfri vin er jo nesten som bitter saft...(og smaker etter min mening pjuk) Uansett så høres det rart ut at en lege har anbefalt å ta et glass vin i ny og ne i svangerskapet. Selv er jeg så godt som avholden, har tatt et glass kanskje til sammen 5 ganger i løpet av snart 9 mnd. Håper og tror ikke det har påvirket fosteret noe. Men jordmor har gitt en klar anbefaling om å være helt avholden fordi forskning viser at fosteret kan bli påvirket og skadet av alkohol. Føler vel at det er liten fare for store skader nå mot slutten, men i tidligere stadier er det vel viktigere å holde seg borte fra "flaska" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå