Gå til innhold

hvor mye mat...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje et domt spørsmål, men... jeg er redd for å gi snuppa for mye mat. Hun er nemlig veldig gla i mat og spiser godt. Hun er 6 mnd og får grøt lagd av 1 dl vann + pulver til frokost og kvelds, i tillegg får hun middag,ca 1/2 lite glass. Hun drikker åsså sviskesaft. Har blitt mindre amming den siste tiden, men hun ammes ca 3 ganger daglig + på natten hvis hun er urolig. Hvor mye spiser deres barn? Er dette mye? Både jeg og pappan er slank, men søstra mi var ganske tykk da hun var barn og slet mye med det. Vil ikke at snuppa skal få samme problem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke dette hørtes mye ut! Hun kan jo spise til hun er mett, hun vokser og trenger en del mat. Så lenge hun er fornøyd og vokser slik hun skal, så er det nok bra.

Da jenta mi var på den alderen, spiste hun etterhver to grøtmåltider, 1/2-1/3-glass til middag og mme til hver måltid. Nå er hun 8 mnd, spiser brød og mme til frokost

grøt, frukt og vann/mme til lunch

middag, frukt og vann til middag

grøt og mme til kvelden

Skrevet

synes ikke det hørtes så mye ut....

Slik er dagen ¨vår; (han er også 6mnd)

litt mm når han står opp kl 6-7

grøt av ca 1dl kl 7-8

mm kl 8-9

dette er frokosten hans =) to timers måltid - med lek i mellom ;)

frukt til lunsj + mm

ca 1/2 glass middag + mm

grøt til kvelds av ca 1dl vann + mm

så her i gården har han 4 måltider utenom mm. Må legge til at han spiser litt mm rundt 2 på natten også....

de små sier selv i fra hvor mye mat de vil ha, og de kommer helt sikkert til å løpe det fra seg.... hvis ikke får man ta tak i det da, ikke nå når de er så små!!!

Nå trenger de mat så de får utviklet seg slik de skal =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...