Gå til innhold

Forbanna.....nå...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

NEi fy......

Pga far fikk økt bidraget til det dobbelte(siden det gikk 8 mnd uten sammvær), la han fram en bunke med helger som barna skulle dit. Greit for meg, jeg vil at barna skal og kunne ikke blitt mer glad for barna.(bor på andre siden av landet)

Siden det eeeeeeeeeeeeeer veldig vanskelig for han å sette opp faste helger f.eks hver 6 helg eller hver 7 helg så har han tatt 3 uker i strekk nå, og 2 uker da.

Skolen ville være fleksibel sa de.

På sist permisjon søknad var det en hake at barna hadde litt mye fravær og jeg er enig, føler vel at far kunne tatt langhelger for da går det ikke så mye utover skolen..

Så snakket jeg med lærer om dette og hun mente vår familie skulle la være å dra til syden som vi fast gjør hvert år pga fravær......................?????????

Nå har det aldri vært noe problem tidliggere ang dette. Vi gjør dette hvert år OG aldri fått noe bemerkning på dette, siden jeg har barna her hver dag vet jeg også hva som trengs å følges opp når det gjelder lekser på ferie.

Men at far glemmer lekser, ikke klarer å sette opp sammvær på helger(langhelger) 8 mnd siden sist OGSÅ skal vi avsi oss ferie pga det.

Nå har vi dratt på slik ferie i 4 år på rad, endten tidlig på høsten eller sent på våren, max dager barna har vært borte er 11 dager men meg.

Er egentlig litt dritt lei å stryke han med hårene hver gang..........glemmer å ha barna........"jammen han er mann" gjør ikke lekser med barna "vi ser neste gang" har ikke hatt barna på 8 mnd "kanskje nå blir det bedre" ..... alt dette kommer fra lærer og jeg er litt lei....har levd slik i 5 år nå, jeg har alltid vært der for mine barn, alle møter, avsluttninger, lege ,tannlege, osv......så skal han komme inn også skal vi avse ferie pga dette....???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne var mindre grei! Hadde kokt over for mindre tror jeg.

Er det opp og avgjort at far må ha så mye samvær på en gang?

Må han det er det vel skolen du må være "uenig" med.

Tror ikke rektor kan hindre dere i å reise, selv om han/hun gjerne vil! Men de trenger ikke godkjenne permisjonssøknaden.

En metode kan være å ta ungene ut av skolen, for så å melde dem inn igjen når man kommer fra ferie. Jeg har ikke prøvd dette selv, men vet om andre som f.eks har hatt fedrekvoten i utlandet, som har gjort det. Da vil skolen kanskje si at det er ikke sikkert barna kan komme i samme klasse. Det gjør de vel alltid. For det vil være enklest.

Vi må ofre utlandsturer og sydenferier annethvert år, pga at vi bytter på hvem som har fordel av å bestemmer hvilke uker vi skal ha ungene. De årene far bestemmer, ender ungene og vi ofte opp uten den helt store ferien. Vi får vite når han skal ha dem i mai. Hopp på turer funker ikke for store familier:-( Får meg ikke til å reise uten dem heller, selv om dette går ut over alle de andre i familien også. Dilemma hvert år.

Ekstra irriterende er dette når far sjelden bruker denne fordelen annethevert år til å planlegge ferie. Tre ganger på ti år har han tatt dem med på ferie, og da til familie. Regelen er at vi har to sure barn gående her hele sommeren. Ekstra frusterte er de etter å ha vært hos far i to uker uten å finne på noe.

Håper det blir tur på deg!

Skrevet

Ja det blir tur, lenge siden jeg sendte søknad om det. Var helt ok, men var en liten hake ved permisjonen nå når barna skulle til far.

Vi er 6 som drar på feie og har ikke så god råd å kan dra i ferien med de høye prisene heller også pga varmen.

Nei blir nye forhandlinger med meklingen etter sommer og da forlanger jeg at far kan sette opp faste helger, bedre for de å være der fast og heller kortere, som langhelger, torsdag-mandag eller noe.

Skrevet

Få deg en fast samværsavtale som er juridisk bindenen. Om far da ikke har tid eller det ikke passer til de tider som er avtalt, har han heller ikke krav på penger. Det er også farens ansvar å ha samvær med barnet sitt.

Å ta ut barna 2-3 uker av gangen i flere år vil jo ødelegge masse for barna der de bor fast. Hva med hobbyer de er med på? Venner? Dette vil jo bli viktigere og viktigere jo eldre de blir.

Jeg tror det bare er en vanesak. Om en er vant til å ha barna sine en langhelg imnd, ja så avtaler en jo ikke noe annet da.

jeg syns du skal dra på ferie og kose deg, og prøve å få til en god samværsavtale på papir som begge skriver under på. Du må jo også kunne få planlegge uten å tenke på at det kanskje ikke går likevel.

Skrevet

Ja, har en bindende kontrakt nå fram til og med sommeren, da jeg nevnte faste helger, tittet alle rart på meg......?

Virker som alltid skal han strykes ved hårene fordi HAN valgte å flytte, så da skal jeg hele tiden fire på kravene, nei har hatt det slik i ca5 år nå.

Pratet med rektor på skolen nå ang dette og vi skal ha møte etter sommeren slik at jeg kan ta med et brev fra skolen på meklingen for å vise til at 3 uker fri er værre for barna enn langhelger(grunnet skolearbeid).

Så krysser fingrene at de på meklingkontoret kan ta meg litt mer seriøst nå og at den faren kan klatre ned fra den hvite hesten sin.

To besøk på 9 mnd tilsammen aug06-april07 er ikke akkurat å skryte av mener jeg.

Nei jeg står på mitt og full forståelse fra rektor, vi drar på ferie neste år også.!!!

Skrevet

Jeg synest det hørest veldig mye ut å ta barna ut av skalen i 2-3 uker, og ha 2 uker ut av skolen for å reise til syden.

Er det ikke vanlig om man bor langt fra hverandre at barna ville vært hos far 3 uker på sommeren, høstferien, gjerne en langhelg før jul om de ikke skal være hos han i julen, gjerne sammenfallende med planleggingsdag eller andre slike naturlige pauser. Så igjen på nyåret, ha vinterferien med far og litt i forbindelse med påske. Utnytte fridagene i mai samt pinshelg, før det er sommerferie igjen?

Gjerne ha litt samvær utenom der far kommer på besøk til barna, han trenger ikke bo med dem, men ta dem med ut litt på dagen. Han har vel kanskje venner og familie eller andre forbindelser til stedet.

Personlig er jeg i mot å ta bar ut av skolen for å reise til syden igså. Det er mange fine campingplasser både på sørlandet og i danmark, hytte til hytt i den norskefjellheimen, og lista er lang, men det er jo litt på siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...