Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Fetteren min har en jente som er 4,5 måned gammel. Det er en del ting med jenta som jeg har reagert på, men det virker ikke som foreldrene har tenkt over dette. De har ihvertfall ikke sagt noe. (Vi har ganske god kontakt). - Hun kan såvidt feste blikket, og ser mest mot lys og andre skarpe farger. - Hun er veldig ustø i nakken og hodet faller bak mot ryggen. - Hun hater å ligge på magen, og mister balansen veldig fort. - Hun ligger helt strak når hun ligger på rygg og prøver ikke å løfte beina eller ta tak i dem. - Hun "prater" nesten ingenting. - Hun virker liksom veldig nyfødt til tross for at hun snart blir fem måneder. Jeg er så usikker på om jeg skal si noe om dette til dem. Helsestasjonen har ikke reagert på jenta, men så er det jo ikke alt de kan heller da. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Synes absolutt du skal avvente med det, barn er sååååååååå forskjellige! Kan hende hun bykser framover om en mnd og passerer ditt barn på no time.. flott at du bryr deg, men avvent enda.
MammaDilla Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Det er jo ikke alle som er like rask i utviklingen.. Enkelte kommer senere liksom. Sånn som poden min, han er veldig tidlig igjen. Han er 7 uker, men har en fysikk som minner om en to-tre mnd gammel baby. De er jo forskjellige. Ville ikke begynt å si noe enda i hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Syns ikke det høres ut som om det er noe galt med henne jeg. jenta mi var heller ikke interessert i å løfte eller leke med føttene sine før hun var over 5 mnd. Ikke likte hun å ligge på magen heller, og trener hun ikke noe særlig på det, går det jo også tregere å finne balansen ( når det er sagt må jeg si at hun nå er 7,5 mnd og både sitter og snurer rundt og krabber, så utviklingen går litt i rykk og napp.) . Mulig hun er litt svakere i nakken enn jevnaldrene, men det kan hun fort ta igjen. Barn utvikler seg forskjellig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå