Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 lillegutt er våken store deler av natta, og bare ligger å vrir seg!! han klarer ikke å få ro!! kan ikke skjønne hva det er om å gjøre??? det virker som han nesten er redd, for han klamrer seg til meg med en gang jeg stikker hodet nedi senga hans!! og da roer han seg!! men jeg kan jo ikke venne han til det heller...... men jeg klarer ikke å høre på at han ligger å hyyyl skriker altså!!
Vertigo Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 For meg høres det ut som du tenker helt rett - at han en redd og ønsker seg den tryggheten bare dere som foreldre kan gi. Fra naturen er vi innrettet slik at vi ikke ønsker å være alene. I et natursamfunn er det jo katastrofalt for en baby å bli liggende igjen alene, og vi er programmert til å reagere deretter. Vet ikke hvor gammel din baby er, men jeg tenker at uansett alder er trygghet noe av det viktigste jeg kan gi barna mine. Da kommer selvstendigheten naturlig etter hvert som de er klare for å ikke ha samme nærheten til oss voksne. Vi løser dette med å samsove. Det er ikke løsningen for alle, men kanskje det hadde hjulpet å sette sengen hans helt inntil din, f.eks? Vet jo ikke hvor han ligger pr nå, men jeg tenker at det er jo viktig for dere begge å få sove om natten, og da kan det være greit å velge løsninger som gir dette. Hvis sengen hans står ved siden av din - du kan jo evt også ta ned/fjerne den ene siden av sengen hans og sette den helt inntil din, så ser han deg når han våkner, og så er det kanskje nok til at han roer seg igjen? Eller du kan legge en hånd bort til ham og sove videre. Det er ellers mange grunner til at barn i perioder er våkne om natten. De kan være urolige pga tenner, annen fysisk eller motorisk utvikling (krabbing, introduksjon av fast føde osv) - i det hele tatt, mange grunner for å gi uro i en liten kropp. Håper du finner en måte å gi gode netter for dere begge på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå