Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gir dere siste grøt måltid for dagen i forhold til leggetid? Har lest flere steder at det ikke bør gis for nær leggetid.Sliter med at datteren min våkner igjen kun et par timer etter leggetid og er sulten igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde sønnen min også, så jeg gir nå grøt rundt 1730, og han legger seg mellom 1930-20, går mye bedre. Da får ha mme før han legger seg

Skrevet

vi gir grøt ca 19-19.30 og han legger seg kl åtte,noen ganger orker han litt melk før han sovner også,da sover han til halv åtte-halv ni dagen etter.

Skrevet

HI igjen....

Vi har pleid å gi grøt rundt 1700, og hun er i seng til 1900. Hun får litt mme eller pupp før hun legger seg. men i det siste har hun ikke villet ha noe særlig. Men hun våkner igjen rundt 2200, og er kjempesulten. Sluker begge puppene. Hva gjør vi "galt"??

Skrevet

grøt kl 18, mm kl 18.30-19.... spørs hvor godt humør han er i

Skrevet

dvs; om han er trøtt eller ikke.... så det så litt rart ut det jeg hadde skrevet hihihihi

Skrevet

hva får hun i løpet av dagen....

Skrevet

Vi gir også grøt i 19 tiden. Hvis ikke rekker vi ikke de andre måltidene liksom. Vår sønn våkner ca 4 timer etter siste måltid og er kjempe sulten. Da får han ca 235ml mme. Er vel ikke helt "riktig" å gjøre det på denne måten siden han er 10,5 mnd, men da sover han iallefall til ca 7 før han vil ha mere mat.

Jeg lurer også på hva vi kan gjøre for å slippe det siste ekstra måltidet om kvelden..

Skrevet

Vi gir grøt mellom 19.30-20.00. Hun legger seg klokken 21 uten mer mat. Våkner et par ganger på natta, men da får hun bare smokken. Vet ikke jeg, det er vel forskjell fra barn til barn, men når de er passert 6 mnd har de i.flg.HS ikke behov for mat på natten lenger (så sant de ikke fullammes da). Ingen av mine tre har spist mat på natten etter 3 mnd-alderen, men som sagt så varierer vel dette fra barn til barn. Vesla spiser ikke før mellom 10- 11.30 dagen etter når hun får siste måltid som skrevet over.

Skrevet

Samme her! Hadde også samme probl. som deg, at han våkna etter en liten stund og bare skreik. Dette blei helt bra når han begynte med grøt :)

Skrevet

Jeg gir en til en og en halv time før leggetid, men da våkner han ofte for at han er tørst senere. Får han jo ikke til å drikke vann!! Er ikke sulten igjen før til tretida på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...