Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Snuppen min er 6 mnd, og han har fått grøt en gang om dagen i 2 mnd nå. Det varierer veldig hvor mye han spiser da. De siste ukene har han også fått grøt om morgenen, men jeg har ved begge måltidene gitt grøt før pupp. Nå har jeg fått høre at pupp skal de ha først... Og når jeg gir pupp først vil han ikke ha grøt etterpå, heller ikke frukt. Jeg har blandet frukt og grøt for han vil ikke ha bare grøt, så jeg må lure det i han. Men kan jeg gi noe annet enn grøt?? Eller er det sånn at de skal ha to grøtmåltid og et middagsmåltid om dagen?? Er helt rådvill her, og frustrert.....
så var vi 4 Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Gi brødskive i stedet for grøt hvis han ikke vil ha grøt. Og har aldri gitt mm før fastføden, for de spiser seg mett på melk da og ikke maten.
Jente89 ♥ Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Vi hadde samme problem, vi hadde gikk henne grøt i nesten 3mnd, morgen og kveld, å plutseli så nekta hun å spise den grøten (maisgrøt) så da bytta vi over til havregrøt, å blanda litt fruktmos i, å nå spiser hun som bare det Tips: - bytt til en annen grøtsort, kasnje det hjelper! - Du MÅ jo selvfølgelig ikke gi ham grøt til vært måltid, kan jo feks. gi ham en youghurt (nesle sin med banan og noe) eller middags glass
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 På helsestasjonen sa de at babyene skal ha mm før fast føde frem til de er 9 mnd. Men i vårt tilfelle gjør det at han ikke spiser grøt. Merker jo at han vil ha mindre mm når han får grøt først... Men jeg syns han bør få i seg noe annet enn bare mm! Spørs om det blir brødskive senere i dag.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 De på helsestasjonen er veldig opptatt av at en skal amme så lenge som mulig, derfor anbefaler de mm før grøt! Men har aldri gjort det jeg heller og ungen min lever enda;) haha...
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 når det gjelder å gi mm før grøt så er det jo mest for å holde produksjonen oppe. barna blir jo mette hvis de får grøt først, og slukker egenrlig bare tørsten med mm. hs vil at en skal amme mest mulig og derfor sier de at en må amme først. enkelte barn blir jo helt mette på mm og vil ikke ha grøt så hvis en vil holde produksjonen oppe men vil gi grøt først så går det jo ann å pumpe litt mm for å holde produksjonen oppe. men du hadde jo gitt grøt i to mnd og mm etterpå, hvis det fungerte greit så er det jo bare å fortsette med det. det gjelder jo egentlig bare å finne ut hva som passer best for mamma og baby - en trenger ikke følge hs rådene til punkt å prikke:-) hs gir jo samme råd til alle, men alle barn er jo ikke like
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 jeg har prøvd ulike sorter også, men når han våkner igjen skal jeg prøve med havregrøt og frukt, FØR han får pupp ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå