shanghaimoon Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Gutten min, som strax fyller 3 år, har i det siste blitt veldig redd av seg. Blir han litt skremt, eller skvetter til så er det spøkelser overalt! Og vi får ikke lov til og ha for gardinene, for han må ha lys på rommet sier han, er så redd.. kommer spøkelser... Hihi.. er nå litt søtt å da.... Han har også begynt og drømme masse, og da kan han våkne og hylskrike.. Flere som har det sånn? Bare en fase dette sikkert....
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Stakkars liten! Ikke lett å være redd. Det som vi voksne ofte ikke ser på som skummelt, er gjerne skrekkelig i et lite barns øyne. Det viktigste er kanskje å fortelle at spøkelser er veldig snille. Noen barn liker å ha et nattlys på - eller få en ny flott lommelykt til å ha i sengen:) Men helt sikkert bare en fase.....
Ronja80.mor til 2 Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Vel, da er i så fall jeg inne i den fasen enda. Tror også at det er en ide og si at spøkelser er snille, for han kommer ikke til å tro dere om dere sier at de ikke finnes. Også lese en koslig godnatthistorie før han sovner, sånn at hode hans er fylt av den når han sovner... Også syns jeg han skal få lov til å komme inn til dere på natt om han er redd.. Mulig det blir stress og få han til å sove i engen seng etterpå, men det er ingenting som er værre enn å ligge å være redd..
~ Fru L ~ Skrevet 24. mars 2007 #4 Skrevet 24. mars 2007 Vår gutt på 2 år er også svært opptatt av spøkelser. Etter at vi kuttet ut og se barne-tv på torsdager sover han myyye bedre om nettene. (Da er det UHU, et program om spøkelser med store, skumle ringer rundt øynene...)
Gjest Skrevet 24. mars 2007 #5 Skrevet 24. mars 2007 Datteren vår har en greie for "Hupsa" nå (Hufsa fra Mumitrollet). Hun ser henne overalt, og kan våkne på natten og være redd. Nå er den filmen lagt lang bak i skapet;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå