Gjest Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 Lille tøttemor var oppe før sola i dag også, og etter littegrann våkentid så er alt galt. Gulvet = hyl, lekegrind = hyl, fanget = hyl osv... Og det å bli liggende i mammas seng er jo hvertfall kjedelig! Noen som har greid å få de små søte til å sove lengre om morningen?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 hvis pjokken våkner i 4-5 tiden (noe som heldigvis ikker så altfor ofte), så bare putter jeg smokken i munnen hans og går ut igjen. Da roer han seg som regel ganske kjapt og sover til 0630
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 I perioder hvor barn lærer noe nytt (språk, krabbe, gå) sover de gjerne urolig. Ellers er det bare å prøve å gi mer mat på dagtid. Spesielt viktig er et godt måltid før leggetid.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Hehe. Vi har hatt samme visa i over ei uke nå. Jeg er A-menneske, men 06 er litt drøyt spør du meg. For å si det sånn: klokka er 8 og allerede idag har jeg: dusja, hengt opp en maskin med klær, tømt oppvaskmaskinen og støvsuga hele leiligheta. Noen dager lurer jeg puppen i henne og hun sover en halvtime til, men sjeldent det skjer....
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Heisann, ja! Flere som har vært oppe en stund, ser jeg! Alltid hyggelig (muahaha!) å lese at flere har babyer som ikke liker å ligge lenge om morgenen. Her stod vi opp klokka litt over 6 i dag, etter å ha ligget en god stund i senga og tullet med pappaen før han skulle på jobb. Unektelig en koselig start på dagen, selv om det er ganske tidlig. Ville ha blitt enda tidligere om jeg ikke hadde montert snuppa på puppen i 5-tiden. Da sov hun heldigvis nesten en time til. Hihi!
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 23. mars 2007 #6 Skrevet 23. mars 2007 Åh, felles skjebne, felles trøst sier nå jeg.... Knerten vår har i det siste insistert på at det ER morgen og på tide å stå opp når klokke er halv 6. Ikke uvanlig at han våkner litt over 5 og begynner å kvitre. Som regel lar det seg gjøre å "stagge han" i senga sammen med oss til rundt halv 7 og pappaen står opp. I går sovna han etter pupp klokka 6 og sov helt til 0703... Og vi var passe sjokkskadde; WOW, nå har vi jammen sovet lenge! Tidene forandrer seg, sier jeg bare... ;P
Stratos med 3 barn Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 Våkner min før 6 om morningen gjør jeg alt for at han skal ligge i sengen sin til 6. Sågar står jeg ved sengen hans helt til 6 med ryggen til han om han bare driver å tuller. Ut av senga før 6 kommer han bare ikke om jeg ikke forstår at han har vondt i magen etc. Når vi står opp går det aldri mer enn 1-2 timer før han må sove igjen og da blir som du sier alt galt. Han er egentlig trøtt
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. mars 2007 #8 Skrevet 23. mars 2007 Er rart d her ja, nyfødt ++ så kunne vi sove til 11 tiden, da var han ikke i seng før rundt 22-23 heller! Men om jeg prøver legge han senere nå, så er det like f....... tidlig opp uansett! :-D
Vildur Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 Melder meg inn i klubben! Knerten insisterer på at det er morgen før klokka 6 hver dag...Og han skal ha pupp i 3-tia, og smokken et par ganger i løpet av natta også. Det er umulig å få han til å sovne i senga vår, så her er det ingen bønn; opp skal vi! Puh...
♥sjiga♥ Skrevet 23. mars 2007 #10 Skrevet 23. mars 2007 min er begynt å kvitre i 4-5 tiden her. og sutringen kommer i 8.00 tiden men vil ikke sove da. alt er feil så lenge jeg ikke bærer han på denne kolikk metoden altså magen på en arm og gående rundt. må være i bevegelse hele tiden. og bare den ene armen er ok. og jeg får snart senebetennelse der tror jeg. jeg har så vont i ene armen om dagen att. men rundt 9 -10 sovner han endelig etter massiv ruging av vogn. og jeg som ikke skulleruge,, jaja hva man ikke gjør for å få hvile litt.
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 Godt å se man ikke er alene!! ;P Her våkner frøkna mellom 6 og 6:30... jeg synes det er for tidlig når jeg fortsatt ammer om natten. Får henne ikke til å sove igjen. Løfter henne alltid over i senga mi også krabber hun rundt i senga, gjerne OVER ansiktet mitt til 7-halv 8. Trodde liksom det var vanlig at de fikk litt mat og sov videre når de våknet så tidlig, jeg... Vel så naiv går det altså an å være. Linea blir trøtt etter to timer igjen, men kroppen hennes er mer våken enn hodet så hun turner rundt i senga og blir våken i stedet. I sted måtte jeg holde henne nede for at hun skulle klare å sovne.
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #12 Skrevet 23. mars 2007 Hehe, jeg er langt fra alene ser jeg! Er faktisk godt å vite:) Så noen foreslo mer mat, men hun sover jo faktisk fra 1830 eller 19 til kl 0545-06 uavbrutt så jeg tror ikke mer mat er løsningen akkurat!Men takk for tipset. Vi får vel bare akseptere at det er sånn da, sukk;) Takk for svar.
Murmeline Skrevet 23. mars 2007 #13 Skrevet 23. mars 2007 Frokost, kaffe og god morgen norge er løsningen her. Men lurer faktisk på om jeg må begynne å lage frokost til lille gullet også, tror hun er skrekkelig sulten etter den lange natten. Hm, grøt i sengen, det hørtes ut som en lur ide..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå