mai mammaen til to Skrevet 23. mars 2007 #1 Skrevet 23. mars 2007 snuppen her er 10.5 mnd.. hun har aldri sovet natten igjennom..noe som har gått helt greit i grunnen..for hun har pleid å våkne bare for mat (noe hun gjør enda) og deretter sovnet under ammingen med engang..men den siste mnd i grunnen så har hun ikke sovnet igjen etter hun har fått mat. hun sov lenge i vår seng... men vi måtte flytte henne over i sin seng fordi ingen av oss fikk sove siden hun bare snudde og vrei på seg hele tiden.. det gikk ganske greit i starten..men de siste ukene no så holder hun det gående i evigheter før hun sovner.. hun hyler og hyler.. no har hun lagt nede å hylt snart en time.... jeg prøver å si til sambo at hun kanskje har begynt å våkne tidligere ( før har hun våknet for mat i 3 tiden.. i går og i dag litt over 5..) så jeg tror kanskje hun begynner å være klar for å stå opp snart... nei det vil han ikke høre snakk om engang... det er nok sant som han sier..for når han går bort og stryker på henne så sovner hun...men med engang han legger seg i sengen så hyler hun til igjen...og vi kan jo ikke stå ved siden av sengen hennes hele tiden heller... huff... må vel bare la henne skrike... men det er sårt i mammas hjerte å høre på det... men jeg blir jo så ufattetlig sliten av det.. er begynt i full jobb igjen så det tar på gitt...
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #2 Skrevet 23. mars 2007 Mulig hun er klar for dagen. Gutten min har begynt å våkne mellom 06 og 07. Før sov han til 08-08.30. Men etter at det har blitt lysere ute så har han våknet tidligere. Trøster meg med at klokken skal skrus frem 1 time natt til søndag. Han har også sovnet 1 time før han vanligvis pleier å sovne. Sovner nå 18 i stedet for 19, så mulig han har har skrudd frem klokken alt : )
Vertigo Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Hva med å ha sengen hennes tett inntil deres, gjerne med den ene siden nede, slik at det er enkelt å trøste henne når hun våkner? For meg høres det ut som hun trenger den tryggheten dere kan gi henne siden hun roer seg når dere stryker på henne. Denne tiden rundt året er urolig for mange. Det skjer mye motorisk (krabbing, reiser seg, går snart), og det er kanskje tenne på gang også midt oppi det hele. Ja, og så begynner de å forstå mer, de første ordene er underveis og slikt. Mye nytt som lett kan gi uro i en liten kropp. Og da er trøst og trygghet fra mamma og pappa godt. Og hun har kanskje begynt i barnehage også, siden du er i jobb? Det er også noe som ofte gir uro på natten. Og om det er slitsomt for deg/dere at hun ikke får sovet nok og blir liggende lenge å gråte - hvordan er det ikke da for henne? For alt hun vet og forstår har dere kanskje forlatt henne? Hun skjønner jo ikke at dere bare vil henne beste med å la henne gråte slik alene...
mai mammaen til to Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2007 sengen hennes ligger rett ved siden av vår seng... så hun kan se oss hele tiden... vi skal prøve å legge henne på eget rom i helgen..må bare rydde vekk alt som er der inne først... hun legger seg kjempe fint på kvelden..så tror ikke det er det som er problemet.. hun har lagt i vår seng lenge no...og vi har prøvd igjen innimellom..men hun sovner ikke der heller... hyler ikke da..men sovner aldri..bare turner rundt liksom... hun er hjemme med pappen nå om dagen...har ikke begynt i barnehage..men er jo anderledes å ikke se mamma heletiden... men uansett..vi får stå opp med henne når hun våkner i 6 tiden.... så får vi heller legge henne for den første duppen i 9 tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå