Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Sjalusi blant søsken, er det noen som har noen gode råd? Jeg har to barn, ett på tre år og ett på ett år. problemet her i huset er at vår eldste sønn er så forferdelig sjalu på minsten. vi har snart prøvd alt, men tror snart at det ikke finnes råd..... vår eldste pode har det ikke godt. han har nok en følelse av at han ikke er god nok. i kveld sa han til meg "mamma er ikke glad i meg lenger" så veldig, veldig sårt å høre en treåring si sånn. Vi har alltid vært flinke med ros og inkludere han i det meste som skjer. både stell av bror, matlaging osv. men han føler seg altså tilsidesatt. Han gjør alt for å få oppmerksomhet. slår broren sin, kaster ting rundt omkring og lager mest mulig bråk....hvordan skal vi takle dette???? Jeg vil jo ikke at poden vår skal føle at han ikke er verdt like mye som broren sin:( Takker for alle gode råd.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Har dere mulighet for å ha litt fast mor-storebror-tid, uten minsten? At du og treåringen går ut og leker bare dere, går på tur eller finner på noe annet han syns er gøy et par timer? Slik at han får ha mamma for seg selv innimellom, uten lillebror tilstede. Har ikke personlig erfaring med dette selv enda, men har hørt det rådet fra flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå