2småihus!:) Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 ...sikkert det samme som kalles permisjonspenger i en tråd litt lenger ned... noen som vet hvordan de beregner hvor mye en får? jeg er student, men har ei helgestilling og jobber litt ekstra... får høre så mye forskjellig...først at det er snittet av de 6 beste av de 10 siste mnd som er grunnlaget for hvor mye man får...men har hørt at det ikke stemmer lenger, at de regner snittet av enten de 3 eller 12 siste mnd nå...?? snakka me ei på nav,og hun trodde(!) det var det første,så det kan jo være at hun ikke er oppdatert på nye regler også...
tullemor_til_snart_4 Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Har et hefte her som heter: Småbarnsforeldres rettigheter. 2007 Her står det: "Foreldrepenger beregnes som hovedregel på samme måte som sykepenger. For arbeidstaker legges vanligvis de siste 4ukene man var i arbeid, til grunn. Det kan imidlertid gjøres unntak hvis denne inntekten avviker mer enn 25% fra vanlig årsinntekt." (Dvs at du tjente mindre enn vanlig de siste 4ukene).
2småihus!:) Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2007 Hmm....enda en annen måte å regne på! :| jammen ikke lett å bli klok på dette!