Gå til innhold

Svigerfar er borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

og vi kan nesten ikke tro at det er sant. Han døde i helga og i går ble han begravet. Han ble syk like før jul og nå er han altså borte. De siste par årene har han vært innom oss daglig, og han har ordnet alt mulig for oss. Han var det snilleste menneske jeg vet om, og det er tungt å vite at han aldri skal være hos oss igjen.

Det var en nydelig begravelse med en fullsatt kirke, og det er en liten trøst at han betydde så mye for så mange. Jeg savner ham veldig, men det er naturligvis ennå verre for mannen min. Og jeg skulle så gjerne ha spart ungene mine for den smerten det er å miste noen. De var så flinke i går og var med å bære kista sammen med faren sin og de andre barnebarna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så trist når vi mister de vi er glad i. Mistet selv faren min for litt over fire år siden og tenker fortsatt på han hver dag. Dere har en tøff tid foran dere. Men etterhvert vil smilet komme når dere minnes ham, istedet for, eller i tillegg til tårene.

Ta godt vare på hverandre i denne tiden.

Skrevet

nei huff da.jeg kan ikke si noe som trøster,men en god,inderlig god klem skal du få av meg.det er vondt å miste noen.så inn i margen vondt.

ta godt vare på dere selv fremover nå.

klemmer litt ekstra jeg.

Skrevet

Å så trist for dere. Det er så tungt å miste dem man er glad i...

Merkes selvfølgelig spesielt godt når han har vært en del av dagliglivet.

Skrevet

Det føles jo veldig rart da, at noen er der fullt og helt en dag og så neste dag er de ikke der i det hele tatt. I hvert fall ikke annet enn i vårt minne. Det kan selvfølgelig være sterkt nok det, men døden minner meg på hvor forgjengelige vi er. Det gjør meg sterk i troen på at vi må gjøre det beste ut av det livet vi har og at vi skylder oss selv å utnytte alle muligheter og nyte de gode sidene av livet. Det skylder vi forresten våre nærmeste også. Dessverre kan vi ikke beskytte barna våre mot smerten det er å miste noen, men vi kan være der sammen med dem når de er triste over tapet.

At svigerfaren din betydde mye for mange er en flott trøst :-)

Skrevet

Tittet innom før jeg legger meg og ser innlegget ditt......

Så trist å høre dette MAJA-67, kondolerer til deg og familien din.

Det er aldri noen å miste, men godt å ha gode minner igjen. De må en bevare inni hjertet og ta frem både nå og i årene som kommer.

Det er sterke følelser som blir satt i sving når noen kjære går bort........ta vare på hverandre, idag, imorgen og fremover...

Tenker på dere...

Varme klemmer fra

Skrevet

Takk for fine ord, alle sammen. Ja, vi skal ta vare på hverandre- og så skal jeg ta litt iniativ overfor svigerinnene mine til å være mer sammen. Har blitt inspirert av deg, Åttpåklatten, til å ta litt mer vare på "den italienske familien". For jeg har den jo jeg også når vi først samles, men det er ikke ofte nok...

Vi har nok fått oss en vekker ja, om at vi ikke vil være her for hverandre bestandig. Hvis min svigerfars død vil føre oss andre tettere sammen, ja da ville han blitt veldig fornøyd...

Dere er jammen en fin gjeng her inne som har så mye livserfaring og så mange kloke ord. Takk til dere alle som byr på dere selv. Jeg lærer stadig noe nytt av noen her inne jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...