zeemum Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 hva gjør jeg? Jenta mi på 4 uker har 39,1 i feber....målte i sted...hun har laget sutrete lyder utover kvelden og er blank på øynene....spiser godt, men hva gjør jeg nå? Skal jeg ringe lege?
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 For din egen del så hadde jeg gjort det. Så får du i alle fall slappa litt av:)
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Heisann! Min lille gutt på 10 uker i morra, hadde 39,1 i feber på Tirsdag kveld. jeg ringte legevakta ( kom ikke gjennom der... ) så ringte barneavdelingen.. og de syns vi skulle dra på legevakta å sjekke det. Så vi var nede på legevakta.. ble lyttet på og tatt infeksjonsprøve.. som heldigvis var negativ. Ble sendt hjem igjen med panodil. Han spiste også godt. I dag var han heldigvis feberfri til kvelden. Så jeg hadde ringt ned. Det er sjeldent små babyer har feber.. og man skal alltid ta det alvorlig. Men alt er helt sikkert bra med jenta di! Men sjekk det for sikkerhets skyld! klem
mamman til nyttårsbarn Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Kom deg til legevakta NÅ! Nyfødte skal ikke ha feber!!! Vår lillegutt hadde 38.5 i feber for noen uker siden, han var forkjølet, men ellers frisk. Vi dro til legevakta på sykehuset og legen der sendte oss umidelbart til drammen sykehus - der har de egen barneavdeling. Vi måtte bli der til observasjon over natten for å se om feberen gikk ned! Ikke for å skremme deg, men du skal forlange å få en time umiddelbart!
zeemum Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2007 Vi ringte legevakta, dvs pappaen ringte, jeg satt der bare gråtkvalt og hjelpesløs og kikket på den lille.... Vi fikk beskjed om å sjekke feber ofte utover kvelden og ringe tilbake om den gikk opp. Da den hadde økt til 39,3 ringte vi igjen og fikk beskjed om å ta paracet stikkpille. Den hjalp heldigvis... så i natt har feberen ligget på ca 38,1 og hun har sovet og spist godt. I mårrest kl. sju målte jeg feber igjen og da var den 38,9.... da ga jeg henne en paracet igjen og nå er den nede i 38,2 og hun sover uten stønning og andre feberlyder. Så da skal jeg bare holde feberen i sjakk da og vente til den forsvinner? panodil, er det nesten det samme som paracet?
zeemum Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2007 har ringt legekontoret nå og har fått time kl.11. Feberen er på 37,9 nå. Hun hoster av og til, kanskje det er forkjølelse ja..tett i nesen har hun vært siden hun ble født...bruker de små å få feber når de er forkjøla da? Så mye i feber?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #7 Skrevet 23. mars 2007 barn under 3mnd skal ikke ha feber!!! har de det skal lege kontaktes.... så bra du har fått time i dag. jeg fikk beskjed om at de under 3mnd ikke skulle ha panodil/paracet heller....
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #8 Skrevet 23. mars 2007 Hei igjen! Ja, panodil er det samme. men det som er fint med panodil stikkpillene er at de er mindre enn paracet.. litt tynnere... syns de er bedre å sette inn. Bare en fille ting.. men syns liksom de paracetene er så voldsomme for den lille rompestompen! men hovedsaken er jo at det får feberen ned! Hvordan er pusten hennes da?? Var så engstelig for RS jeg.. men man trenger ikke å ha feber for det da.. men sykepleiere er verst sier man jo.. hehe.. så bekymrer meg for alt med lillegutt stakkar. =)
animal Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 Hvorfor skulle de ikke kunne få paracet supp? Det fikk hvertfall jenta vår da hun var innlagt på sykehuset med UVI da hun var 2 mnd... Godt at du har bestilt legetime selv om feberen har gått ned, det er som de over sier at man skal reagere når så små får feber og blir slappe.
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #10 Skrevet 23. mars 2007 De kan få paracet/panodil supp.. bare at når babyene er så små skal man forhøre seg med lege først.
zeemum Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. mars 2007 Har vært til legen nå og sjekket for infeksjon. Tuppa er nok litt forkjøla mente legen, selv om det er vanskelig å se. Så vi fortsetter med paracetstikkerne, de funker kjempebra! Får ned feberen så jenta roer seg og får sove ordentlig. Skikkelig ekkelt å være førstegangs...huff, jeg blir så redd for at noe skal gå galt hele tida:) Så har grått mine modige barseltårer på legekontoret idag:) Hadde ikke sjangs å holde de tilbake:) Men nå ser jeg lysere på dette og er en erfaring rikere! Ekkelt når snuppa ligger å ruller med øynene og klynker i feber.....Gleder meg til hun blir frisk! Takk for alle gode råd her inne:)
zeemum Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. mars 2007 har vært til legen nå og det kan nok være en forkjølelse selv om det er vanskelig å se. Tok prøve for infeksjon også, men det var det ikke. Vi fortsetter med paraceten for den hjelper kjempegodt med å holde feberen i sjakk. Ikke lett å være hos legen med store mengder barseltårer....men men. Takk for alle gode råd her inne. Håper feberen forsvinner i løpet av helga og at vi får tilbake den lille gode humørtuppa vår igjen:)
2nj♥ Skrevet 23. mars 2007 #13 Skrevet 23. mars 2007 Babyer under 3 mnd tåler feber dårlig og man skal alltid kontakte lege om de får feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå