Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Å spurte om personnr til vesla. Han stiller veldig sjeldent opp, så skjønner ikke hva han skal med det egentlig. Turte ikke spørre han heller for hadde bare fått til svar at det ikke er min sak. Men liker egentlig ikke å gi ut personnr hennes uten å vite hva det skal brukes til. Å skjønner ikke helt hva han skal med det heller.......................
tuninna ♥ 2pp Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Kansje han har fått no papirer fra trygdekontoret han skal fylle ut?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Hmm ja kanskje. Men bidraget ble fastsatt for bare noen mnd siden da. Er vel ikke så mye annent han har med de å gjøre utenom det-.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Så du mener egentlig at far ikke har rett til å vite det? ER DET MULIG!!!!!!!!!!!!! Det høres ut som om at han er en farlig forbryter som kan drepe henne fordi han får vite personnummer... Selv om han ikke stiller så mye opp, så betyr vel ikke det at han er farlig for barnet ditt? Da hadde du vel søkt om samvær med tilsyn? ER DET MULIG!!!!!!!!!!!!!!!! sier jeg bare.....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Han har allerede samvær med tilsyn, men han holder sjeldent avtaler. Så jeg føler at jeg helst ville visst hva han skulle med det personnr hennes. Men som sagt, han fikk det, å jeg spurte han ikke hvorfor. H.I
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Har du fått barn med en som trenger tilsyn for å være sammen med barnet sitt? Jeg skjønner ikke hvordan sånt kan gå an,jeg. Du er da et voksent menneske.... Jeg er snart 30, men jeg har da klart å unngått å fått barn med en udugelig mann...... Og jeg hadde i allefall ikke hatt sex med en som trenger tilsyn for å være sammen med sitt eget barn. Alle de her inne som får barn med menn de ikke liker bare 3-4 mnd etter fødsel. Det var vel LITT utenksomt, eller? En burde kanskje ta noen forbehold om dette? Om en først velger en mann å få barn med (noe som er et STORT og VIKTIG ansvar, og bør vuderes NØYE), så må en jo iallefall velge en som en VET stiller opp. Og ofte er det små tegn som kan hinte om slikt. I ettertid kan en jo se at "Han gjorde jo aldri det, eller bla, bla, bla......" Men så gjør kjærlighet en blind. Men hvorfor kan ikke da vente med å få barn? Og hvorfor kan en ikke bruke p-piller og kondom? Og kom ikke her og si at alle som er alenemødre fra dag 1 har blitt gravide fordi "kondomet sprakk". Jeg kunne aldri tenkt meg å få barn med en jeg kun hadde kjent i 1 år. For å avgjøre om en skal ha barn sammen, så burde en ha opplevd hverandre på ALT godt og vondt. Å få barn skulle IKKE være en menneskerett. Det burde være et privilegie.....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Jeg må bare spørre HVORFOR? Hvorfor ble dere gravide med denne typen som irritererdeg SÅ mye, og som sjeldent stiller opp? Dette spørsmålet går til alle de som nesten ikke har vært sammen med barnefar (2 år bare) og klager. HVORFOR måtte dere absolutt få barn? Trodde dere at det skulle bli bedre/ annerledes? Jeg er virkelig nysgjerrig. En ting er de (oss) som har vært sammen med mannen i flere år, og som sammen finner ut at vi skal skille oss. En annen ting er alle de som gjorde det slutt med kjæresten under svangerskapet, rett etter fødselen, eller de som har blitt gravide ved tilfeldig sex. HVORFOR?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Vi var sammen i 5år. Barnet var ikke planlagt, men jeg ble gravid fordi jeg glemte pilla en kveld. Vi ble enige om å beholde. Etter ca 3mnd hadde han sitt første raseriutbrudd å han slo meg. Å slik holdt han på helt til jeg var 7mnd på vei. Da gikk jeg fra han. Han begynte å ruse seg å var ikke i stand til å ta vare på barnet sitt. Han hadde et rusproblem som tenåring, men han hadde da vært rusfri i flere år, så jeg så ikke på det som noe problem da vi først ble kjærester. Men han falt tilbake når jeg ble gravid. Egentlig trenger jeg ikke å forsvare meg for deg, men syns det er unødvendig å dømme meg uten å vite bakgrunnen. H.I
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 herregud sier bare jeg!!!! snakk om å dømme andre mennesker da, hvilke mor er du som er så dømmende mot andre!!! hehe må bare l av deg sure, spydige anonyme!!! ikke hi men du andre!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Jeg beklager, men jeg tror deg ikke. Han har gått 5 år og ikke vist NOEN tegn på ustabilitet eller aggresjon utenom det vanlige, og SÅ 3 mnd inn i svangerskapet, slått deg? Da har du nok vært blind av forelskelse de 5 første årene og ikke villet se andre tegn. Og å glemme pillen EN dag, og så ha sex akkurat på rett tid..... Når du har EL...... Jeg tror ikke jeg tror på deg der heller, jeg dessverre. Jeg beklager. Men for meg ser det ut som om du har vært av den godtroende arten, og trodd ting skulle bli litt bedre. Et barn redder ALDRI et forhold.......
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 Du kan bare le så mye du vil, men det er faktisk slik vi nordmenn (alle andre enn de som har vært så uheldige å få barn med en udugelig fyr) tenker...... HVORFOR FÅR MAN BARN MED EN SOM IKKE TAR ANSVAR I DET HELE TATT? Det finnes faktisk både KONDOM og andre midler som en sammen kan bruke..... At folk sier at de IKKE ønsket å bli gravide, men bare ble det, det er faktisk en av de livsløgnene folk må ha for å overleve. For det finnes måter så en kan unngå å bli gravid. Men det er kanskje litt slitsomt for enkelte.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Det er neppe noen fare å gi fra seg personnr. Kan hende han skal søke på stønader, bostøtte eller noe annet. Hvis han må dokumentere at han har barn, trenger han personnr. til dette.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #13 Skrevet 22. mars 2007 Gjør meg ikke noe at du ikke tror på meg. Vet hva som er sant å det holder for meg. Ja jeg glemte pilla en dag for vi hadde vært en helg hos mine foreldre å glemte toalettmappa mi hos de. Ja, vi var dumme som hadde sex den kvelden, men jeg trodde ikke jeg skulle bli gravid ved å glemme en pille bare. I de fem åra viste han ingen tegn til aggresjon nei. Vi hadde våre krangler men han slo meg aldri da. Han sluttet med medisinene sine rett etter jeg ble gravid for han ble så dårlig av de. Hvorfor han sluttet på de akkurat der og da vet jeg ikke. Han begynte å feste og herje å lot meg sitte hjemme alene flere helger på rad. Han begynte å si at han ikke var klar for å bli pappa alikevel så han trengte å komme seg ut. Desverre ble han voldelig i fylla, å når han i tillegg ikke gikk på medisinene sine mer så ble det full kræsj. Da jeg var 7mnd på flyttet jeg hjem til mine foreldre å bodde der til etter fødselen før jeg fant meg en leilighet. Hadde aldri trodd at et barn skulle redde et forhold. Vårt forhold var fint før jeg ble gravid. Vi hadde våre opp og nedturer men ikke noe mer enn et vanlig kjærestepar. Ber ingen om å tro meg, men lurte egentlig bare på hva han skulle med personnr hennes, ikke noe mer enn det.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 22. mars 2007 #14 Skrevet 22. mars 2007 Hva faen er problemet da? La nå dama være. Dere kjenner hverken hun eller barnefar. Jeg har også barn med en som har samvær under tilsyn, av grunner som kom ETTER jeg ble gravid. Skal dere dømme meg også eller? Hun spurte ikke om deres mening om hun skulle fått barnet eller ikke
ukjent Skrevet 22. mars 2007 #15 Skrevet 22. mars 2007 Til drittslengende anonym: Kanskje du ikke fått barn med feil mann, men problemer har du definitivt som dømmer andre og slenger dritt. Jeg vil bare uttrykke min støtte til HI:) Når far har samvær under tilsyn, så skjønner jeg godt at du nøler med å gi han personnr. Du kan evt prøve å sjekke hva han skal med det først.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #16 Skrevet 22. mars 2007 kan det være at han vil åpne en konto og spare penger til barnet??Bare et forslag... Å en liten ting til den fantastiske anonyme her oppe:kan du ikke bare holde di meningene dine for deg selv,eller holde deg unna aleneforeldre debatten??Du er jo bare helt latterlig!!Men vi skulle vel alle vært så perfekte som deg og gjort som deg kanskje?Du er vel bare ute etter å provosere-oppdrag utført,du klarte jo det da!!Men du kjenner ikke historiene her inne og du vet ikke hva som har skjedd her.. Syns det er en bra ting å ta ansvaret for sine handlinger jeg da,og jeg er sikker på at dem som er her inne er like god mor som det du er..Kanskje tom bedre siden vi ikke overfører slike teite fordommer over til barna våre;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #17 Skrevet 23. mars 2007 Til spydig anonym: Hvis det er noen som skal spørre seg HVORFOR de fikk barn, så er det foreldrene dine!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #18 Skrevet 23. mars 2007 Altså, HI spurte om om noe som gjaldt personnr til datteren sin. Hun ba IKKE om å få så huden flagret. Spiller da vel liten rolle hvordan man ble aleneforelder, vi har alle våre grunner og ingen er bedre enn andre. Det er opp til hver enkelt, som så mye annet. Kan ikke fatte at et spmål om personnr kan ende opp som kritikk for at hun ikke tok pilla si en kveld! Hjelpes sier jeg bare! En liten digresjon: Jeg leste i illustrert vitenskap at det er like mange mennesker som har IQ under 100 (gjennomsnittet), som har IQ over 100. Det finnes skremmende mange regelrett dumme mennesker. Dette får jeg bare flere og flere bevis på her inne på dinbaby dessverre.....Og jeg priser meg lykkelig for at jeg ligger i de øverste 2% av befolkningen i verden når det gjelder IQ!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #19 Skrevet 23. mars 2007 Jeg ga han personnr hennes. Orker ikke krangle med han. Tviler på at han skal åpne konto for å spare for han betaler nesten ingenting i barnebidrag. H.I
så var vi 4 Skrevet 23. mars 2007 #20 Skrevet 23. mars 2007 Jeg var i lag med exn min i 8,5 år før Martin kom og når Martin var 2 mnd sluttet faren omtrent å komme hjem så det er fullt mulig å endre seg over natten. Og vi hadde et fantastisk forhold før Martin ble født.
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 23. mars 2007 #21 Skrevet 23. mars 2007 hvorfor må det alltid være noen anonyme tullinger som må slenge dritt om andre...la vær å svar på innlegg vist dere bare skal være frekke. dere er ikke så perfekte som dere tror. sånne ting irriterer meg.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #22 Skrevet 23. mars 2007 Var da fælt til hetsing da.. Det er faktisk mulig at en person forandrer seg radikalt når omgivelsene gjør det. Å bli far kan kanskje være en utløsende faktor. Finnes mange typer psykiske lidelser som det kan komme av!!
M by M Skrevet 23. mars 2007 #23 Skrevet 23. mars 2007 Kanskje han bare ville vite det eller skulle forsikre henne eller noe? Åpne sparekonto...? Kan være mange ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå