sommerspire Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Da er det igjen tid for å ta allergimedisiner...Men hvor bra/ikke bra er det å ta dette i forbindelse med allergi? Noen piller man ikke kan ta? Hvilken kan man ta? Hva har legene deres sagt om dette?
Miss L å di Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Jeg fikk resept på noen nye som jeg kunne ta nå når jeg er gravid... Heter polaramin c",)
Solskinnsjenta Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Vil anbefale at du diskuterer dette med legen din, siden du vil få mange for og imot svar her inne. De fleste her er ikke kvalifisert til å svare på spørsmål angående andres medisinering. Lykke til, og håper at du slipper en fæl allergisesong.
sommerspire Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2007 Uff, ja! Ser frem til den dagen jeg slipper allergi:) Ringte legen idag, men hun var selvfølgelig ikke på jobb, så håper hun ringer tilbake i morgen. Tar Aerius nå, ettersom ikke noe annet har fungert noe særlig på meg, men leser utifra felleskatalogen at denne pillen ikke bør tas av gravide.
~Maja Mor~ Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har fått "lov" av legen min å ta Livostin. Det er ikke testet på gravide, men jeg tar bare litt nesespray og øyedråper og det hjelper mye. Forbaska denne pollen sesongen. Er sååå nydelig vær ute, men luften der gjør meg syk :-(
*RutIetutt* Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Denne fikkjeg sist jeg var gravid...fysj...helt pyton, ble såååå ufattelig trøtt og svimete av den at det var ikke klokt...men det er å velge mellom pest og kolera...trøtt eller tett? Ellers kan jeg anbefale akupunktur! Det har funket veldig bra for meg. Var SKIKKELIG plaget for noe år siden, men har vært betydelig mye bedre etter noen omganger med akupunktur.
*RutIetutt* Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Nei, Aerus skal du ikke ta som gravid....det er denne jeg pleier å bruke. Ikke ta noen allergimedisin uten å høre med legen din.
*Sweetheart* Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Jeg bruker polaramin. Legen min sa at jeg skulle ta den på kvelden og da blir jeg ikke trøtt på dagen, lønner seg det.
*RutIetutt* Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Jeg ble trøtt og rar i hodet hele dagen etter også jeg...selv om jeg tok de om kvelden...(
marenmor Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 tar polaramin jeg ogsaa, og i beg ble jeg veldig troett og slapp, naa har jeg faatt en dose paa 2 mg, da kan jeg dosere det selv i loepet av dagen, kan ta max 6 mg. Virker kjempe fint paa meg og jeg er ikke troett lenger, bruker 2 til 4 mg om dagen. Men anbefaller absolutt aa snakke med legen foer du tar noe som helst allergimedisin, stoppe med den du har og snakke med legen foerst! Lykke til!
tjorven 1 Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 mange blir trøtt av poleramin, men jeg blir ikke det og er de beste alergi medisinene på min kropp gravid eller ei!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå