Honningmelon Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Går det mye greiere å få i de som ikke vil ha 4 mnd glassene, 6 mnd glassene?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Det tror jeg varierer veldig fra unge til unge. Noen liker at det er mer smak på 6 mnd glassene, noen ikke. Men dersom babyen din er skeptisk så kan du jo prøve forskjellige merker. Her sverger jeg til Hipp sin mat da den smaker mye bedre enn Nestle sin. Også kan det jo være at ungen finner ut at maten ikke var så værst om h*n får tilbudet om samme maten ett par dager senere igjen.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Min erfaring er JA Mer smak i 6mnd glassene,begynte med de når lillegutt var 5mnd og det gikk kjempefint.
Honningmelon Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2007 Har prøvd 4 mnd glassene,men hun bare brekker seg:-s Skal jeg prøve litt til med de glassene,eller skal jeg vente litt og prøve med 6 mnd glassene?
Honningmelon Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2007 Puh...godt å høre:)For hun syns 4 mnd glassene er pyton! Da venter jeg til hun er 5 mnd,også prøver vi 6 mnd glassene...var litt redd jeg ikke skulle få i henne middag jeg nå:-s
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Prøv evt Hipp sitt 6mnd glass med mais/potet og kalkun,den er mild og fin Gutten min også nektet 4mnd glassene,bare brakk seg og ville ikke ha. Det var det slutt på med en gang han fikk 6mnd glass
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Du kan helt sikkert prøve 6 mnd glassene. De fra Hipp er bare pure så det skal ikke være den helt store forskjellen i konsistensen fra 4 mnd glassene, tenker på biter og sånt. Et annet alternativ kan jo være å koke opp kun potet eller kun gulrot, mose det og blande det med litt morsmelk dersom du fortsatt ammer. Da vil noe av smaken være litt kjent om du skjønner hva jeg mener. Vet ikke om det hjalp noe? Eventuelt så kan du jo prøve å gi mosa banan eller noe sånt i stedet for glass.
Honningmelon Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2007 Lurer på om jeg får tak i Hipp her jeg bor...hvilken butikk har de Hipp? Hun er bare 4mnd da...litt liten eller?
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Rema og meny og nå Kiwi har hipp. Den som jeg nevnte over her er veldig mild i både smak og for magen til lille Gutten min som hadde VELDIG sensitiv mage når han var så liten tålte den og magen taklet den bra fra første stund. Så du kan helt sikkert prøve den Bare prøv litt tidlig på dagen i tilfelle magevondt (så slipper du å få natten ødelagt av det evt) Lykke til
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Jeg er ingen ekspert på når de skal få hva osv. Men da vi begynte med fast føde så startet vi med risgrøt på kveldene, før vi begynte med mosa banan og annen raspet frukt på dagtid. Også begynte vi vel med glass sånn i 5mnd 5,5 mnd alderen. De trenger jo ikke så veldig mye mat når de er så små. Men nå vet jeg jo heller ikke hvordan situasjonen er hos dere.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 ...blandinger med frukt er kjempefine, men NB! pass deg for banan, selv om glassene de små liker ofte inneholder banan, så kan det LETT gi treg mage og urolige barn! :-) God erfaring med grøt med fruktsmak vi,da- blande med litt fruktpure- litt av både grøt og pure på skjea/ikke rot det for mye sammen! Middag tar vanligvis lenger tid å venne ungene på, de er jo vant til den søte morsmelka! Så ikke stress med det! Jeg har tre unger, og mine ble iallfall LEI grøt etterhvert og ville ha noe annet! .....så da gikk det jo av seg selv! :-) Gled deg til de kan spise brødskive! :-) ....og ja, glassene blir bedre og bedre på smak, etterhvert blir de nammenam for oss voksne også! Skikkelig gode noen glassene for de store ungene! Men de for de på 4 mnd er smakløse, så jeg forstår ungene godt! :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Jepp, og 8 mnd. bedre enn 6 mnd :-) Vår erfaring :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå