mamma-mi Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Jenta mi på 2 har låst seg helt på å nekte tannpuss. Det har aldri vært et problem før. Hun har vilje av stål og alle midler er prøvd ut tror jeg... Jeg vil ikke a hun skal vinne denne kampen!! Vi er til vanlig rimelig konsekvente og hun vinner sjelden fram med tull og tøys hvis vi ikke med vilje tillater det. Det går en grense for hvor mye tvang jeg vil ta i bruk, og jeg føler vi har pressa det langt nok nå. Det er gråt og tenner gnissel hver kveld - hun klikker rett og slett i vinkel. Hun går til slutt med på å pusse selv mens jeg demonstrerer med å pusse mine egne tenner., og da er hun så sliten og trøtt at hun knapt kan holde øynene åpne Men det er jo ikke tilfredstillende i lengden. Vi må jo før eller senere få pussa ordentlig!... Noen som har gode råd eller tips?
Vertigo Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Vet ikke hva som er prøvd av triks? La bamsen/en hånddukke eller noen pusse tennene hennes, evt at hun pusser tennene på dukken. Hun pusser dine tenner, og du pusser hennes. Gå på "løvejakt" i munnen, dvs fange løver, tigre, krokodiller og slikt som sitter der inne. Prøv å pusse på et annet tidspunkt på dagen noen dager, når hun er bedre opplagt enn rett før legging. Sånn at dere kommer ut av den vonde sirkelen dere høres ut til å ha kommet inn i. Støtter deg for øvrig i å ikke ta i bruk all verdens tvang. Dette er jo noe som forhåpentligvis skal bli en god vane, ikke noe som forbindes med vonde opplevelser...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 Hva med å kjøpe en elektrisk tannbørste? Min sønn er kjempeglad i tannbørsten sin. Den er det Mikke-Mus på og kan spille sanger..... Vi har som fast regel at mamma pusser først og deretter får småen prøve seg. Han synst det er veldig spennende å holde på den elektriske tannbørsten og venter spendt på at jeg skal bli ferdig. (tok to ganger før han ble vant til den - litt skummelt i begynnelsen). Noen ganger har vi med oss en bamse inn på badet. Bamsen skal se hvor flink småen er. Ettrpå skryter bamsen og mamma noe veldig av den flinke gutten. Fluor er den store "gulroten". Sønnen min får også lov til å pusse mamma sine tenner når vi har tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå