Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er skadelig å bruke Canesten sopp kur i uke 38? Altså så nærme terminen? Har termin om 17 dager. Jeg har fått skikkelig sopp utbrudd nå, åsså vil jeg så gjerne bli kvitt soppen før fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 39 og har startet på atter en Canesten-kur. Har helt panikk for å måtte slite med dette etter fødselen. Tror ikke det er noe farlig å bruke dette nå. Er en nettside som heter pasienthåndboka eller noe lignende hvor det står beskrevet bruken av medikamenter. Skal gå inn der å se jeg nå.....

Skrevet

Kjempe fint:) Okay, underlivssopp er noe dritt!!!! Åsså har jeg hørt at det er lurt å kvitte seg med soppen før fødselen slik at det ikke skal være så sårt i underlivet pga. soppen når man føder. Fint å høre at det ikke bare er meg som sliter med den soppen nå like før terminen. Når har du termin da? Jeg har termin nå 8. April :)

Skrevet

jeg har termin i morgen og lurer på om jeg har fått sopp,så dette lurer jeg også på??

Skrevet

Bra det ikke bare er meg da som lurer på det....ikke greit med den her underlivssoppen. Er noe dritt!!!! :)

Skrevet

ja d er noe dritt!! håper jeg får den vekk til d skjer noe hvertfall! skal til kontroll i morgen,så får høre m legen da!!

Skrevet

Jeg var hos jordmor i år og spurte om dette. Hun sa at dersom soppen var plagsom skulle man behandle. Skulle bruke stikkpillen, men ikke aplikatoren.

Skrevet

Legen sier at canesten kan brukes "ubegrenset" ved soppinfeksj. Det jeg har lest tidligere er at om mor har sopp ved fødselen, kan det overføres på barnet..det høres ikke festlig ut.Kanskje det kan medføre hudproblemer? Noe annet er at canesten er jo ganske sterkt på huden, og jeg er redd huden under fødselen kan bli mye "skjørere" enn den ellers ville vært. Jeg er i uke 33 og har plagdes enormt mye i dette svangerskapet, så da må man jo bare behandles.

Skrevet

Bare tips! Sopp spiser sukker så holde dere unna sukker og raske karbohydrater. Snakker av erfaring. Youghurt naturell i skjeden to ganger daglig kan hjelpe. Kan også kjøpe gode bakterier til vaginalfloraen som kan hjelpe eller forebygge. Hvis jeg hadde tatt en canesten kur hadde jeg tatt en slik "sunn bakteriekur" etterpå. Lykke til

Skrevet

Okay :) Tusen takk til alle som har svart på innlegget mitt. :) Men hva er en "sunn bakteriekur" ? Er det slike melkesyretabeletter som man får kjøpt på apoteket?

Skrevet

Ja, jeg har åsså hørt at det kan være det lureste å bli kvitt soppen før fødselen, fordi soppen gjør slimhinnene i underlivet såre og tørre og kan gjøre det at fødselen kan bli vondere. Så jeg tar en slik Canesten kur nå. :)

Skrevet

Yes! Jeg har prøvd både vivag og noe på L.... Husker ikke, men Vivag fungerer bra! Lykke til

Skrevet

I uke 40 og driver med en canesten kur jeg også - er noe skikkelig dritt den soppen. Min jordmor ba meg drikke Biola så mye jeg orket og droppe vanlig melk, brus og sukkerholdig godis!

Skrevet

jeg fikk beskjed av legen å ikke bruke stikkpillen men bare salven når d var så nærmt fødselen!! men jeg har jo termin idag

Skrevet

Ja. Finnes flere typer. Jeg har prøvd både lactal, som er flytende, renner ut mye, så best på kveld, og vivag, kapsler du fører inn i skjeden. finnes flere merker. Kjøpes på apotek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...