Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 de er komt skeivt ut virker det som for nå skriker han når faren skal stelle han eller ha han. Og det er så jævla vanskelig å ikke kommentere eller gripe inn...faren har rett og slett ikke babytekke...hva skal jeg gjøre? Tør ikke reise fra de to sånn som det er blitt nå. Jeg trenger jo opså pause en gang i blant.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Vi har det på samme måte, men det gjelder ikke bare pappaen,alle andre også, skikkelig mammadalt. Syntes det er rart han reagerer sånn på pappaen da, han er jo her hver dag, syntes det er trist jeg. Hva skal vi gjøre?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Prøv å gå ut i korte turer mens pappa steller osv. Så roer pappa seg litt mer ned når han ikke føler at noen kikker over skuldra, og babyen blir mer vant til at pappa steller og han gjør det ikke helt sånn som mamma. Baby blir mer urolig når personen som steller er usikker og det eneste som kan kurere det er at pappa og baby får finne ut av ting selv. Men da er det greiest for alle at mamma er borte en liten halvtime, selv om det er tøfft. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Gi nå de stakkars pappaene litt spillerom!! Er dere gode i en ting der en ekspert henger over dere? Det er ikke jeg. Og en blir heller ikke god på en ting når noen ikke gir en sjanser, og rom for å finne ut av ting. Vi mammaer må enkelte ganger ta oss selv i nakken, og minne oss på at vi er ikke alltid den som vet best. Det vi gjør er ikke nødvendigvis mer rett enn det pappa gjør. Og det er en mening at det skal være forskjellig til og med. Det har babyen bare godt av å erfare, skjønner dere, det er en del av det å bli kjent med seg selv og verden. Vi er ikke støpt i samme form, mamma gjør slik og pappa gjør slik - derfor vil babyen etterhvert erfare at her er det snakk om forskjellige individer og forskjellige handlemåter. Og dessuten, babyer er noen vanedyr, de liker at ting er ved det samme, og hvertfall mammas omsorgsfulle varme hånd. Men det kan pappa også bli, han har ikke lekt med dukker og kledd på de oppigjennom årene. Han trenger tid til å lære, og det bør dere gi pappaene til babyene deres!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 ja, men nå er det ikke slik at jeg står over skuldra hans, men jeg er i samme hus, kan vel ikke gå ut hver gang han skal stelle eller leke med gutten?! Og det som er det er at han skriker så mye, han blir helt fra seg. Tilslutt må jeg bare gripe inn... Og faren er ikke så flink å takle skrikinga heller, han blir satt helt ut av det og får det rett og slett ikke til.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Stakkars dere, og stakkar pappa som ikke fikser babyen! Han trenger virkelig å få litt hjelp og støtte, og mammaen er IKKE den som kan gi han det (funker ikke, blir for nært). Så kanskje han kan få ei bok om barnestell, eller dere kan snakke med helsesøster. Eller har han noen andre pappaer han kan rådføre seg med (sin egen pappa?? eller en kamerat). Det er jo ikke gitt at alle kan dette med å få babyen til å føle seg trygg helt av seg selv. Ser jo at babyen vår reagerer på meg også dersom det er noe jeg føler med utrygg på, særlig i starten. Lykke til! Og gjør noe før det er for sent, dvs. pappaen trekker seg helt bort!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 takk for svar og lykkeønskninger! Vi trenger det. Vi har mange bøker men jeg er den ensete som har lest i de. Kanskje han kan snakke med en kompis som har barn ja.. Tror det har blitt sånn fordi jeg tar ungen også når han er hjemme, særlig i den siste tida, fordi han ikke har den store interessen og jeg tar jo gledelig ungen min som er helt herlig. han er snart et halvt år, så det er ingen sak å avlede han når han syns noe er kjedelig. Begynner rett og slett å angre på valg av far....må innrømme at han er ikke flink med folk, hverken voksne eller barn...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #8 Skrevet 23. mars 2007 men vil gjerne ha flere tilbakemeldinger på dette... Ble litt vel negativ i går kveld. Hjelper men en natts søvn.. Kan ikke jeg gi han råd og tips? Må han få dette fra andre enn meg? Må han bare finne ut av det på egen hånd? Hvor mye skal jeg orke å la de styre på alene?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 23. mars 2007 #9 Skrevet 23. mars 2007 Mitt råd er å la de holde på for seg selv. Vær en annen plass sånn at mini ikke ser deg. Jenta vår er også veldig mammadalt, men det er helt topp å være sammen med faren hvis hun bare ikke ser meg. Da blir det hyling. Hos oss så gjør vi det slik at faren står opp med henne når han kan det. Så får jeg sove litt utpå og de to får styre seg selv.
Gjest Skrevet 23. mars 2007 #10 Skrevet 23. mars 2007 Faktisk har jeg et kjempegodt tips til dere. Få han til å gå inn her og på www.babyverden.no og lese omting han lurer på. Og fortsetter han å lure kan han jo bare spørre inne på forumene:) Mannen min var både aktiv på BiM og litt her inne. Leser riktignok mest, skriver lite. Og når han lurer så spør han meg først. Internett er faktisk en fantastisk kilde til sånn informasjon og debatt om hva som er rett og galt osvosv...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #11 Skrevet 23. mars 2007 men det er hyling når han ikke ser meg...vil ikke at ungen skal skrike unødvendig mye...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #12 Skrevet 23. mars 2007 takk for gode tips. er litt redd for at han ikke er interessert nok i dette til å lese på internett, men kan jo foreslå det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå