Gå til innhold

Hva er galt...... ? ? ? ? :(

Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.. er saa bekymret.. Begynnte aa kjenne babyen skikkelig for noen uker siden... Aa fra den dag var det full rulle med spark.. Og mange kraftige spark daglig... Skikkelig aktiv var h*n.. Men i dag er det 3dagen den lille er rolig.. er saa sinnsykt rolig.. faar kansje.. et par smaa spark til dagen... maks 3-4 ... Om det er saa mange... :( Hoerte hjertelyd hos jordmor for noen dager siden... Og den var fin.. Men argh... Er saa rart naar det er heeelt rolig.. foeler noe er galt..

Det har jo hele veien hver dag vert FULL rulle.. men saa plutselig helt rolig saa aa si... Foer reagerte den med aa bli helt vill inni der naar jeg spiste is, drakk noe kaldt, drakk saft osv.. Men naa.. Niks... :(

Kan det vaere noe galt.... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du paa vei? Du er vel mindre enn meg i hvert fall siden du venter augustbaby. Jeg er 24 uker (eller 23???) og jordmor sa til meg at jeg foerst burde begynne aa tenke paa aa kjenne daglig liv i uke 28. Tror det var 28 hun sa, det var i hvert fall en stund til ennaa. Saa jeg tror ikke du har grunn til aa bekymre deg. Men HVIS du bekymrer deg masse, er det nok lov til aa ta en telefon til foeden og fortelle omstendighetene dine. Haaper det ordner seg!

Skrevet

Det er ikke før ca uke 26-28 (husker ikke helt) at bevegelsene blir mer regelmessige. Det er liv inni deg, det er bare det at fosteret har ulik døgnrytme enn deg og det kan ligge i en stilling hvor du ikke kjenner sparkene. Det er nok ganske så sikkert ikke noe galt. Ble du ikke beroliget av å høre hjertelyden? Hvis du fortsetter å være bekymret kan du bestille en ekstra ultralyd - heller det enn at du går rundt og uroer deg.

Skrevet

Njo.. ble jo litt mer rolig seff! Men foeler meg forsatt bekymret.. Er liksom saa rart naar man er blitt vant til aa kjenne MYE liv hver dag .. aa saa plutselig snus alt om i 3 LANGE dager... :( Faar noen smaa spark..Og det er kansje bare et par om dagen.. Men ikke i naerheten saa sterke som foer.. Har ogsaa hoert at det ikke er regelmessig foer 26-28 uker.. Men klarer liksom ikke slaa meg til ro med det heller.. Er jo min foerste lille baby.. saa bekymrer meg saann.... Tror kansje jeg maa vente til mandag.. da har jeg jo ul.. saa faar vi se... Haaper bare alt er bra med den lille...

Jeg er forresten i min 19 uke.. Begynner snart paa min 20..

Skrevet

Jeg haaper alt er bra med dere. Som du sikkert ogsaa har hoert, saa kan jo babyen snu seg og sparke litt innover f.eks. Send oss en oppdatering (gladmelding!) paa mandag etter UL da!

Skrevet

Det skal jeg gjoere!! Takk for svar alle sammen. Haaper noen kan krysse fingrene den lille... :)

Skrevet

Dette tror jeg går bra! Skjønner veldig godt bekymringene dine. Jeg er blitt vant til å kjenne daglige bevegelser (24 uker idag), men det var en liten periode det var roligere enn ellers, for noen uker siden. Det kan faktisk være noe så enkelt som at fosteret ligger en annen vei. Og siden hjertelyden hørtes fin ut, er det enda mindre grunn til bekymring. Men, som sagt, jeg skjønner at du tenker mye på det, det er helt naturlig. Tror ikke jeg hadde tatt til meg så masse trøst heller, for man greier som regel ikke å få hodet på andre tanker før man "svart på kvitt" ser at alt er i orden! Så ultralyden din blir nok en ekstra positiv opplevelse skal du se!

Ønsker deg lykke til, og la oss få vite hvordan du opplede ultralyden din:)

Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymret,men jeg er likevel 100% sikker på at alt er bra med den lille! selv er jeg 26 uker på vei i morgen, og for et par uker siden var lillepia i magen min kjemperolig i 2 dager, og jeg ble selvsagt veldig bekymret....hva som egentlig skjedde vet jeg ikke,men mest sannsynlig hadde hun vel snudd seg litt og sparket innover...eller tok seg et sovedøgn...? ikke godt å si! men alt er sikkert bra med den lille i magen din også! lykke til på UL, jeg krysser fingrene for deg!

Skrevet

tuusen tusen takk for svar.. :) Godt at dere forstaar meg, heh.. Er ikke lett aa vere gravid nei.. bekymringer paa bekymringer.. "godt" aa vite at det ikke bare er jeg som har vert i denne situasjonen.. foeler meg mer trygg da.. Er nok som dere skriver, h*n har nok bare snudd seg litt :) Har faatt noen flere spark i kveld, kansje h*n ville berolige mammaen sin med at alt er bra, hehe.

Uansett setter jeg stoooor pris paa den stoetten jeg faar her!

Lover aa fortelle om Ul saa fort det er overstaatt... :)

Skrevet

heia :) babyen i magen min har vært veldig aktiv i ca 2 månder,men plutselig ble d helt stille i magen og æ fikk smerter i høyre sia,magen va helt rar.æ ringte føden,de sjekka en urinprøve,hjertelyden t babyen og tok en ul.han legen gjorde ett triks under ulen,så nu e d fullrulle i magen så si hele tia igjen :) men de sa at babyen la seg gjerne t ro i noen dager i dn her perioden.æ e i uke 21 i dag.babyen reagerte heller ikke når æ drakk kalde ting el spiste noe søtt.ring føden hvist du e bekymra,alt e sikkert helt fint ska du se :) stor klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...