Sofiamamma Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Jeg lurer på om det er farlig å stå på snowboard? Er 13+4, og er ikke helt sikker på om det er så lurt..Jeg hadde selvsagt ikke tenkt og hoppe osv, men man kan jo aldri vite om man faller.. er nok best å sto over, men lurer på om dere vet noe om dette?
LRMG Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Alpint står ofte oppført over aktiviteter man skal unngå, men nå er jo ikke du så langt på vei, så livmoren ligger vel fortsatt ganske godt beskyttet langt nedi der. En venninne av meg sto på slalåm da hun var ca 4 mnd på vei, hun kjørte rolig og er veldig flink. Jeg er ikke så overforsiktig av meg, men bestemte å droppe slalåm i påsken. Både fordi jeg er litt klønete, og stort sett har et par nær-døden-ulykker hver sesong Men mest fordi det jo er dødsmasse folk i bakkene i påsken, og en haug med idioter som kommer rasende nedover, fulle tenåringer, livsfarlige dansker osv... Så jeg tror jeg hadde blitt litt stressa og ikke kost meg så mye. Så jeg får heller satse på tidlig afterski: Vafler med krem, kakao med krem, eplekake med krem...
Sofiamamma Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2007 ok, takk for svar:) hehe, ja du har rett i det. mange "galne" folk i bakkene:p jeg for se hva jeg gjør..kanskje jeg kan ta meg en tur i langrennsløypa, heehe! og tidli afterski ja;) koselig!
m den lille Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Har hørt at snowboard er en av de mer snille sportene for gravide. Så lenge du holder deg unna hopp, kjenner du jo om du faller, og da faller du jo som regel på rompa. Og babyen er nokså godt beskytta inni magene våre. Det er heller ingen staver eller ski som kan løsne og du kan falle på. Men sjekk med lege.
Sofiamamma Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2007 hm, det er jo egentlig sant. Det går an å kjøre ganske sent også for sikkerhets skyld;) kan høre med legen ja. takk for svar:)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Jeg ville ikke gjort d i allefall...Selv om man er flink kan man plutselig falle...og d er lett å slå seg ganske kraftig...jeg har i allefall holdt meg helt unna snowboard nå som jeg er gravid...selv om jeg var kjempemisunnelig og hadde dritlyst å kjøre i vinterferien...
Krøllefrøken Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Jeg spurte legen min om dette, og han sa at det er ingen fare med babyen. Den ligger så godt beskytta og det skal mye til for at den blir skadet selv om du faller mye. Det som er farlig er at du kan falle og slå deg, slik at du får store problemer med feks bekkenet. Så han anbefalte å ikke gjöre det, iallfall for min del. Men nå skal det sies at jeg ikke akkurat er noe stort talent da... hehe.. men han sa også at det var forskjell på hard og myk bakke. hvis bakken var veldig hard ville ikke han gjort det, men var bakken myk kunne man pröve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå