Gå til innhold

i dag har jeg kjøpt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... en rosa lekekanin.

hihi. den var så søt. så da har jeg handlet NOE til baby jeg og.

Hadde tenkt å handle litt klær, men fant ikke noe babytøy jeg virkelig falt for..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅh :) det er så kos å handle :) det klør i fingra mine.. jeg vil så gjerne handle masse.. men jeg må vente til jeg får engangstønaden..

så det eneste vi har skaffa oss er vogna som min mamma har kjøpt til oss :)

Skrevet

vi låner både vogn og bilsete vi, så det eneste jeg skal ut og lete etter er egentlig seng...

og klær.. hvor mye trenger en egentlig da?

Blir bare forvirra og usikker jeg, lettere å kjøpe klær til tantebarna mine som er to-tre år, da vet jeg mer hva de trenger eller finner klær jeg bare syns de må ha.. hehe

Skrevet

Heh, jeg tror at du fort finner en del å bruke penger på - om du lager en liste ;)

Vi hadde nemlig den innstillingen - at siden vi fikk vogn og barnesete - så var det jo bare seng og stellekommode vi kom til å trenge - som ville koste spes mye. Men da vi skreiv lista, så blei den lang og dyr, likevel.

"Trivielle" ting som termometer, feks .. Vi har ikke hatt det i hus - men det virker litt greit å ha når man får baby.. Eller badebalje - vi dusjer jo bare. Og alle bekker små gjør en stor å, så nå gråter vi litt over alle utgiftene vi må ut med..

Det er nok mest fordi vi er studenter - så det er lite penger i utgangspunktet. Tror vi er billige i drift i forhold til mange av de med fast jobb - som ser must-haves i en hver dings (som babyalarm med kamera..)

Jeg har i øvrig også vært ute og lett etter ting å kjøpe til den lille.. Sånne små ting, som bare ville være koselig å kjøpe liksom. Men.. Finner ikke noe jeg heller. Det er nok fordi badet tar opp så stor plass i underbevisstheten min ;) (Vi holder på å skal pusse opp fra helgen av.)

Skrevet

hejsa

hvis du henvender deg på babyshop eller liberos hjemmeside vil du kunne finde en vejlednings liste over hvad men behøver til første barn,men vent med noe det er vanligt at få masser av klær etter babyen er født av familien og så er der jo barnedåp hvis der skal ha det er det godt at ha noe og ønske sig.

Skrevet

Hei:)

Jeg husker fra sist at vi fikk veldig masse klær til babyen, men syntes det var godt å ha noen helt små str. De fleste kjøper gjerne gaver i 62, og var godt å ha noe som passet supert helt fra starten av.

Her er en liten utstyrsliste som jeg bruker ;)

Et par bodyer i str 56, noen sokker og sparkebukser i 56. Ellers en tynn bomullshue og bomullsjakke (til ute), helsepledd, en pakke tøybleier (gode til underlag i seng og vogn for å hindre gulp over alt...) og en del tynne vaskekluter (sparkjøp) samt noen gode håndkler.

Dyne til seng og vogn (vi bruker en liten i vogn og en større i seng), og noen sengesett.

Badeolje, såpe og salver.Og selvfølgelig en pakke bleier :)

Ellers har jo vi butikker etter fødselen og, men som sagt godt å ha en liten startpakke :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt et par bodyer og kanskje ei bukse eller to i str 50. Str 56 var for stort til vår førstefødte i begynnelsen (hun var 50 cm og 3400 g da hun ble født) og vi var veldig glade for at vi hadde en del klær i str 50. Klær man får i gaver er stort sett i str 56 eller 62, om ikke større.

Skrevet

Jeg fikk endelig starta å kjøpt litt i går. Noen bodyer i str 56 også strømper. Det var så morsomt å gå å se på alt det nydelige som finns. Vi vet ikke om det blir jente eller gutt, såvi kjøpte nøytrale farver. Kikket også på barnevogner, men det er jo så mye å velge i. Hjelp... Men det var i hvert fall artig å få starta.

Skrevet

det blir nok kanskje endel mer å kjøpe enn du har tenkt.. det er MYE man trenger til første barnet..

her er link til en huskeliste:

http://www.barnimagen.com/sponsorenes_sider/velkommen_til_babyshop_stokke_og_hts/huskeliste

jeg har lagt inn denne lista på dataen min å krysser av for hver ting vi kjøper..

vi har kjøpt: seng m/madrass, vong, stellebord, stellematte, bilsete, vippestol, baby call, litt sengetøy, bade termometer, feber termometer, baby badehåndker, noen tåteflasker, smokker, klær + litt til.. men fremdeles er det nok ting for rundt 3000kr vi mangler! det koster mye å få barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...